Yppers Skrevet 10. januar 2008 #1 Del Skrevet 10. januar 2008 Hei. Jeg har stort sett hatt kronisk vondt i ryggen den siste tiden. Jeg har hatt problemer med ryggen siden jeg var 16, og er nå 31. Jeg har hatt en mengde prolapser og masse annet små "snacks".. Men på søndag fikk jeg plutselig vondt i motsatt side av hva jeg har hatt i det siste. Det kjennes ut som en låsning, og det er spesielt vondt og stå å sitte. Ligge er best, men da får jeg vondt i andre delere av ryggen. Det er også strømninger ned til benet. Kan dette være en tidlig bekkenløsning? Jeg er bare 8 uker på vei... Hmmm dette ble mye klaging... men prøver å finne ut hva det er. Egentlig så er jeg bare super lykkelig for at jeg er gravid, og håper at det går bra denne gangen :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136493680-har-kroniske-ryggplager-lettere-%C3%A5-f%C3%A5-bekkenl%C3%B8sning-da/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duracella Skrevet 11. januar 2008 #2 Del Skrevet 11. januar 2008 Ja, såvidt jeg vet så er det lettere å få bekkenløsning når man har et ryggproblem fra før. Jeg har det selv, og har ikke vært smertefri på to og et halvt år siden sist fødsel.... Nå er jeg i uke 15, og er sykmeldt. Jeg har de smertene du beskriver, som legen kaller isjias. Får låsning i bekkenet hvis jeg anstrenger meg for mye, og da svikter benet under meg pluss store smerter. Jeg går til kiropraktor, koster en liten formue men hjelper bra så jeg tør ikke slutte. Sist svangerskap fikk jeg rekvisisjon til fysioterapi, det hjalp ingenting for meg så jeg sluttet etter en stund. Kiropraktoren har vist meg en del triggerpunkter på rumpa og lårene som jeg kan få mannen min til å klemme på her hjemme også, og det er veldig bra. Føler meg relativt trygg på at dette svangerskapet skal bli lettere enn det forrige da jeg ble nærmest sengeliggende i fem måneder. Må legge til at jeg maste meg til sykmelding mye tidligere denne gangen, for jeg er nødt til å kunne styre selv hvor mye jeg kan belaste meg hver dag, og jeg trenger ofte lange pauser for avspenning av vonde muskler: ellers blir de bare vondere for hver dag. Men ja, jeg ser fram til et lite helvete ettersom svangerskapet nærmer seg slutten... Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136493680-har-kroniske-ryggplager-lettere-%C3%A5-f%C3%A5-bekkenl%C3%B8sning-da/#findComment-136504212 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå