Mayken Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 noen som har tatt dette studie? Er det reelt? Altså, er den gyldig som utdanning, blir den tatt hensyn til i arbeidlivet? Har brent meg litt på dette før, gikk medisinsk sekretær studie ved utdanningshuset, fikk lå fra lånekassen og alt, kun for å finne ut i ettertid at det ikke var godkjent som utdanning, ble ikke autorisert. Har så lyst å studere og få meg en utdannelse, men er avhengig av å jobbe 100%, må ha intekt, og vil ikke gå på skole hver kveld, må jo få sett go'jenta mi litt også. Kunne tenkt meg å jobbe i barnehage/barn. Vil gjerne studere pedagogikk, bli pedagogisk leder etterhvert..eller noe innen den sjangeren. Noen studieløsning dere kan anbefale meg?
Himmel og hav Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Det kreves ingen utdanning for å jobbe som barnehageassistent, så du kan nok oppdage at du selv med dette studiet kan bli forbigått av ufaglærte, snekkere, tubaister og andre som måtte søke en assistentstilling. Sånn sett så er det ikke en utdannelse det er et krav om at man må ha for å få en jobb, men det kan jo være en fordel, for det viser jo at du interesserer deg for fagområdet. For å bli pedagogisk leder så må du ta førskolelærerutdannelse (kan også tas desentralisert og samlings og nettbasert), og hvis det er det du har som mål så ville jeg heller startet det løpet nå istedet for å bruke tid på et studie som ikke bringer deg videre på veien mot det målet. Lykke til!
Mayken Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. januar 2008 Vet du hvor jeg kan finne informasjon om nettstudie til førskolelærer utdanning? De har det ikke på NKI, i hvertfall
krabbetrollet Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Du må ta kontakt med de forskjellige høyskolene. Vet at Høgskolen i Sogn og Fjordane (heter den det...?) har det i år, men vet ikke hvilke skoler som starter det studiet til høsten igjen. Å ta pedagogisk assistent eller barnehageassistent gjennom NKI har lite for seg som regel.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 Førkolelærerutdanning tar du på høyskoler, finnes ikke så vidt jeg vet helt nettbasert men jeg vet det finnes delvis nettbasert på deltid. Men du må da legge inn endel samlinger i året. Søk på førskolelærer på nettet du og prøv å finne ut hvilke tilbud de har ved høyskoler nær deg.
Tigerlily -har jente&gutt Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 Jeg ville ikke valgt et slikt studie. Hvis du har mulighet så hopp på en deltidsutdanning i regi av høyskole(feks førskolelærer) eller universitet(pedagogikk/spesialpedagogikk). Disse utdanningene gir deg noe tilbake i form av lønn, og faglig kompetanse som blir verdsatt i arbeidslivet. Det er mange utdanninger som tar hensyn til at du må arbeide en del ved siden av... og når man studerer så har man faktisk en stor grad av fleksibilitet(når det gjelder å få nok tid sammen med barnet ditt). Man har lesedager og 3 - 4 timer med undervisning pr dag. Min søster har tatt "pedagogisk assistent", men dette ga ingen uttelling i den barnehagen hun jobbet i. Jeg har nå jobbet som avdelingsleder i en barnehage i et par år, og jeg ville rådet deg til å begynne som assistent både for å finne ut om dette er noe du virkelig vil(utdannelse koster jo litt), men også fordi enkelte barnehager tilrettelegger for at assistenter skal få ta førskolelærerutdanningen(vi gjør det). Lykke til:-)
Himmel og hav Skrevet 10. januar 2008 #8 Skrevet 10. januar 2008 Høgskolen i Telemark: http://www.hit.no/nxcnor/content/view/brief/12062
Gjest ->>- Skrevet 10. januar 2008 #9 Skrevet 10. januar 2008 Fullstendig waste of time. Ta førskolelærerutdanning på deltid i stedet.
Mayken Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 10. januar 2008 Har ikke mulighet til det. Vil så gjerne ta en utdannlese, men vi er avhengige av å ha 2 100% lønninger for å klare oss. Er derfor jeg lurer på studie vi nett eller kveldstid
ScaryMama Skrevet 10. januar 2008 #11 Skrevet 10. januar 2008 Jeg har tatt hele bachelorgraden min som "privatist". Jeg står oppført på universitetet som vanlig student, men så har jeg bare tatt emner som ikke krever obligatorisk oppmøte. Da har jeg kun måtte dra på skolen for å avlegge eksamen. Vet ikke hvordan det er med førskolelæreutdannelsen, men mulig noen skoler ikke har obligatorisk oppmøte? Ellers så vet jeg at på universitetet i oslo kan man ta en bachelor i spesialpedagogikk som nettstudent.
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #12 Skrevet 10. januar 2008 Hei, jeg tar pedagogisk assistent på NKI og føler at jeg har lært mye. Var litt skeptisk i starten men synes det er et veldig fint opplegg, man får vitnemål etter endt eksamen. Man får ikke noe bedre lønn som assistent man man får ihvertfall et lite fortrinn fordi man har tilegnet seg litt kompetanse og man viser at man ønsker dette her
Gjest ->>- Skrevet 10. januar 2008 #13 Skrevet 10. januar 2008 Du kan f.eks skaffe deg en relevant arbeidsplass og ta arbeidsplassbasert førskolelærerutdanning, eller ta barnevernspedagogikk på deltid - der kan du fint ha 100% jobb tre av de fire studieårene om du er villig til å bruke noen ferieuker på skolen, for så å bygge på med nettbasert barnehageped om du vil kvalifisere til førskolelærerstillinger. Jeg synes også det høres rart ut at ingen førskolelærer på deltid-utdannelser skal kunne kombineres med full jobb utenom praksisperiodene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå