Gå til innhold

Nå er det tid for UL, dele opplevelse og erfaring?

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke vært på UL enda, men gleder meg veldig!

Vi vil vite kjønn, det er jeg mest spent på, også er jeg veldig spent på om terminen blir flyttet masse!

Hva om vi har en ULtråd og deler disse erfaringene med hverandre?

Fortsetter under...

jeg er med!

Skal på UL i dag... kl 13.30. Har gledet mye, men den gleden sluknet i dag. BF kunne ikke komme på ul (vi er ikke sammen) å jeg er kjempe skuffa...

Det blir jo kjekt fordiom, men hadde vert kjekt om han ble med også.

Jeg vil også vite kjønn, det blir kjempe spennende!! Har å begynne å små shoppe litt om jeg får vite kjønnet :)

Hei!

Dette var en koselig tråd:-D

Jeg er 16+3, og skal på ultralyd den 24.jan. Jeg er veldig spent på om dem ser kjønnet! Tror nok jeg vil vite hva det er, dersom dem ser det tydelig;-) Vi har en gutt på 2,5 år fra før, så vi har jo det m,este av utstyr. Og dersom det blir en gutt til, så har vi jo alt som trengs av klær og slikt. MEN...dersom det er ei lita jente, så må jeg nok ut og kjøpe en aldri så liten søt body eller en pysj eller noe *hehe*

Forrige svangerskap ble terminen min flyttet med bare én dag, og jeg håper ikke de flytter den noe særlig nå heller. Men den gangen fødte jeg 16 dager før termin...så det er jo uansett håp om å føde litt før nå også;-) Håper iallefall jeg slipper å gå over! Den siste venteperioden er jammen lang nok uansett:-/ Men vi venter jo tross alt på noe helt vidunderlig, så vi overlever nok det meste av ventetid! :-D

Håper denne tråden holder seg oppe, så vi kan fortelle hverandre hvordan det gikk:-))

Da har jeg vert på UL! Det gikk kjempe fint! Alt såg normalt ut, heldig vis! Fikk vite at det er en liten gutt som bor i magen, å det var det både jeg og alle andre trodde! Terminen ble ikkje flyttet en eneste dag, å det er jeg kjempe fornøyd med!

Jeg og mamma var en tur innomcubus og kjøpte noen lyseblå sparkebukser, åååååå som jeg gleder meg!

Skal på UL igjen i uke 30 (er 18+5 i dag). Morkaka låg litt langt nede, så jeg måtte til sjekk for å se om den flytter seg. Gleder meg alt!!!

UL er virkelig en opplevelse or livet!

Jeg var så heldig å få komme på en tidlig ul. Dette fordi mensterminen min sa at jeg var i uke 18 når jeg egentlig bare var kommet til uke 14. Da fikk jeg jo to ultralyder, veldig glad for det. Det var kjempestas å være på ultralyd. Veldig fint å se at det faktisk var en baby der inne, hadde ikke fått høre hjertelyd eller noe, så var veldig spent.

Babyen lå der og sprellet og fektet med armene, hjerte banka som bare det!!

Jeg skal på ny ultralyd 25.januar. Da får vi vel kanskje vite kjønn og en mer riktig termin. Gleder meg sånn:)

Annonse

Jeg har vært på UL. Vi fikk vite at vi skal ha en liten gutt, og at alt så bra ut. Terminen ble bare flyttet 2 dager bakover.

Men jeg er skuffet etter UL. Jordmoren var ikke særlig snakkesalig, og jeg måtte spørre en hel del. Tror hun gjorde jobben sin, og sikkert en god jobb også, men jeg vet jo ikke hva hun ser eller ser etter...

Vel, vel... Gutten vår er frisk, og jeg er sikker på at det blir en nydelig gutt :) Men det hadde vært kjekt med en litt mer meddelende jordmor...

Jeg var på ultralyd i dag og terminen stemte på dagen!!!!! Er fortsatt 18+3, og inni der så vi en liten en med tut!!!!!!! Så da blir det altså en gutt, og alt sto bra til. Var hos en lege som var veldig flink og hyggelig og nøye forklarte alt vi så.... Kjempeflott opplevelse!!!! Fikk med masse bilder og en dvd av hele seansen!!!!!!!! (bet 150 kr for dvd'n)...

Jeg var også på ultralyd i dag!:D D var en flott opplevelse. Veldig hyggelig jordmor, som snakka og forklarte alt...terminen ble flytta fram en hel uke!! D synes jeg bare var topp! D var en liten en med tut med oss også, så koselig å vite at d er en liten pjokk som kommer;) Får også komme til ny ultralyd i uke 28, pga litt "komplikasjoner" i tidligere svangerskap...gleder meg allerede:)

Vi var på ultralyd den 8.1 og det var en veldig fin opplevelse. Ble veldig skeptisk til jordmor for hun så litt streng og snerpete ut. Jeg tenkte at her kommer vi aldri til å få vite kjønnet... Men det viste seg at hun var kjempe hyggelig. Alt så veldig bra ut og det er en meget aktiv liten gutt i magen. Jeg spurte ikke om kjønnet før hun hadde sjekket alt det hun skulle se på. Ville ikke mase om det med en gang for det aller viktigste var jo å se om alt var bra.

• 2 uker senere...

Annonse

Skal på ul i morgen, men har allerede vært på ul to ganger da jeg tidligere har mistet et barn i uke 29. Uansett, så så det ut som en gutt der inne. Og når jeg leste denne tråden slår det meg at det ser ut som om det er mange gutter som kommer............

Jeg var på ultralyd 21.01. Alt var bra med barnet, men jeg må innrømme at jeg er litt skuffet over at vi ikke fikk vite kjønnet. Den lille lå med bena godt samlet... Lurer litt på om vi skal ta en privat ultralyd.

Vi har vært på UL to ganger, én gang på vanlig, én gang på 3D UL. Det var helt fantastisk å se det lille nurket sprelle så aktivt, ta seg til ansiktet, og gjøre grimaser,

På 3D-ultralyden kunne vi faktisk se babyen smile, ikke det at hun faktisk gjorde det, men noe gjorde vel at hun gjorde et ansiktsutrykk som så ut som et smil. Dette fikk legen bilde av som vi fikk med oss. Skikkelig fint å ha med hjem. Toppers med UL!!

Vi var på UL i dag tidlig. Vi skal ha ei lita jente :) gleder meg til å shoppe nå.. he he kan fort bli dyrt. UL er vel vanlig mellom ca uke 18 og 21.. jeg var på tidlig Ul i uke 13 rtror jeg det var, men i dag fikk vi sett en hel del mer, nå er jeg i uke 19. Det er en veldig hyggelig opplevelse når alt står bra til med babyen og den spreller rundt. Vi fikk vanlige svart hvitt bilder, et 3D bilde bare for gøy og en DVD med film i fra hele undersøkelsen.. så kan vi vise til stolte besteforeldre hvordan barnebarnet ser ut :) Skal ta skikkelig 3D neste gang, for det viser ikke skikkelig enda.

Hei,

var på UL og alt så bra ut. Er 19 uker og 2 dager i stedet for 18 uker som jeg trodde. Nå er terminen 21 juni.

Bebyn kikket litt til høyre og åpnet munnen. Vi fikk tatt et bilde når hun/han fant totten. Ellers så var alle målene bra. Hun/han lå på siden og med bena litt opp, var umulig å se kjønnet. Dessuten hadde hun/han funnet en god liggestilling og så ut til å hvile litt. Kjente første tegn til liv i går!(2 dager etter UL) merkelig følelse.

Har funnet navn: gutt: Leon eller jente: Alma Leonore

Stolt førstegangsfødende i Kongsberg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...