Gå til innhold

Mistet noen i familien og blitt gravid???


Gjest

Anbefalte innlegg

Dette er ikke så veldig koselig da.. Men jeg er litt nysgjerrig på om det er andre som har opplevd det samme..

 

Jeg hadde en drøm i november at jeg ble gravid.. Det var 2 mnd til jeg hadde termin og akkurat da døde bestemoren min.(det var en drøm) Jeg var glad når jeg våknet for jeg var ikke gravid. Jeg hadde et veldig nært forhold til min bestemor og ønsket henne alt godt. Jeg stilte opp for henne når hu trengte meg, og hu stilte opp for meg når jeg trengte henne. Hu var ei vidunderlig bestemor.

 

Men 21 november gikk hu brått borte fra oss. Jeg tenkte veldig mye på den drømmen og det gikk veldig hardt innpå meg at hu gikk så fort borte fra oss alle. 2 dager etter at hu døde tok jeg en g.test siden jeg hadde gått 5 dager over tiden. Det lyste opp POSITIV på den ene testen. Jeg ble skikkelig lei meg og begynte å gråte. Jeg trudde ikke noe på den, men tenkte så mye på bestemor. =(

Jeg tok en test til 2 dager etterpå og den viste fortsatt gravid. Da måtte jeg gråte litt til. For hvis det var sånn at bestemor måtte dø for at jeg skulle bli gravid så kunne jeg ha venta litt lenger med å bli gravid tenkte jeg. Jeg hadde et stort tap i meg etter at bestemor gikk bort. Jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre lenger, hvor skulle jeg dra når jeg trengte å snakke med henne?? Jeg tenkte bare negativt og glemte alt annet.

Jeg måtte snakke med pappa.. Jeg fortalte han drømmen min og fortalte at jeg var gravid.. Han ble kjempe glad, og så sa han at jeg ikke har mistet bestemoren min.. Jeg har henne i hjertet mitt og i huet mitt. Jeg tenker ofte på henne.. Jeg har vært ofte å besøkt graven hennes. Og jeg sitter der lenge og bare snakker og gråter. Jeg føler at hu er i nærheten av meg. Men det er så trist at jeg må miste et av de menneskene jeg setter høyest for å få et lite barn i magen. Jeg vet at det barnet kommer til å bety noe helt spesiellt for alle i familien.. Og det skal ungen få vite. Jeg skal fortelle mange historier om bestemoren min. Ungen skal vite hva jeg mistet for å kunne få et annet menneske å bli kjempe glad i. Jeg og sambo har allerede funnet ut navn hvis det blir ei jente, Luna Viola skal henne hete. Viola var mellomnavnet til bestemor og jeg vil dra det navnet videre. Ungen skal forstå hvor mye bestemoren min betyr for meg.

Huff.. Nå begynner jeg å gråte igjen.. Det er så sprøtt alt sammen synes jeg. Nå er jeg snart 12 uker på vei og jeg håper jeg får hjelp av bestemor til å holde på dette barnet. Jeg har hatt 4 SA tidligere og er redd for å få det igjen. Jeg skal til legen i morgen og høre om jeg kan få en sykemelding fordi jeg har hatt det veldig tøft i det siste. Mistet bestemor, mistet kontakten med min mor, og dårlig jobb. Ingen tar hensyn til meg på jobben. Jeg var syk en dag forrige uke.. Hadde sitti oppe hele natta med diare, men MÅTTE komme på jobb alikevel fordi ingen andre hadde mulighet.. Så jeg er egentlig dritt lei.. Jeg føler at jeg trenger litt tid å slappe av på, prøve å få opp kontakten med min mor og prøve å få fikset opp i det meste sånn at jeg kan få slappet av etterhvert. Jeg er så sliten og utmattet at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg noen ganger..

 

Huff.. Detta blei langt... Sorry.. Men jeg skal ærlig innrømme å si at det var UTROLIG deilig å snakke litt om detta.. Skrive ned det som er i huet mitt..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mistet min bestemor februar mnd det året jeg ble gravid med minstejenta mi..hun er 6 år nå.

Mars mnd etter ble jeg gravid. Ike bare det, men mamma og søstra mi synes hun ligner på henne på utseende og oppførsel hehe

 

Jeg føler det ikke sånn at hun måtte dø for jeg skulle bli gravid..

Men siden de synes hun ligner, så tenkte jeg at hun lever igjenn i henne , ikke at jeg trur hun har fått nytt liv i jenta mi, men hun fikk en etterkommer som var lik henne :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det var egentlig ganske pent.. Tusen takk.. Det hjalp faktisk veldig..

Jeg bytta nick jeg.. for jeg er ikke akkurat "liten" lenger ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skjønner kjempe godt du har behov for å snakke om det,og synes det er bra du klarer å snakke om det:)

Jeg mistet mamman min og like etterpå ble jeg gravid med dattern min,helt merkelig det der,men hørt om mange det har skjedd med.

Om et menneske går vekk,kommer det gjerne ett nytt lite vesen i familien :)

Jeg hadde gått på hormon kur etter hormon kur for å bli gravid.

Ga opp hele dritten når hu ble syk og etterpå døde... ikke lang tid etter mamma ble borte,så ble jeg gravid helt av meg selv...

merkelig....

klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da eldste jenta mi ble født, døde mormoren min.

Så døde stefaren min, en mnd etterpå ble jeg gravid(med prevensjon)

Så døde mamma og svigermoren til broren min, da fikk både jeg og broren min barn.

Så døde pappa og nå er jeg gravid igjen.

 

Men alt er vel tilfelldig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager etter jeg testet positivt døde farmoren til Samboeren min og bf.

dette var utrolig trist og tungt oppe i det hele.. selv om det såklart var værst for han, jeg kjente henne ikke så utrolig godt, men det var tungt... spesielt vondt å gå rundt opp i det hele å få dårlig samvittighet fordi jeg var så glad pga graviditeten, men sambo hadde det utrolig vondt.. men det er 2 mnd siden nå, så ting begynner å gå i orden igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mormor døde av kreft 11.oktober i fjor og to-tre uker etterpå ble jeg gravid. syntes det var så leit at hun ikke fikk vite at hun skulle bli oldemor for første gang, men hun vet nok allikevel håper jeg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sist gang jeg gikk gravid, døde mormoren min 5 dager etter jeg hadde vært til lege å fått konstantert svangerskapet. Det var veldig trist, men tror likevel hun viste det;)

Jeg tenker litt sånn at det ble skapt ett nytt liv, når ett liv gikk tapt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi... Jeg hadde egentlig ikke regnet med å få noe respons på dette innlegget jeg.. Men gud å deilig det var å høre at det er andre som har det sånn og. Hadde vært kjedelig om jeg hadde vært den eneste lissom :P Nå følte jeg meg faktisk veldig letta. Det var så utrolig deilig å fortelle dette til dere jenter.. Tusen takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hemmelig gravid i 2. mnd med datteren min som i dag er 3,5 aar - i begravelsen til mormoren min, det husker jeg var veldig spesielt og ga perspektiv paa livet... =o) Saart, vakkert og ble paaminnet livets gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...