Gå til innhold

Mammalea


MadameMimm

Anbefalte innlegg

Hei M-Diva

Æ e så enig me dæ. Den første uka etter at æ fant ut at æ va gravid vest æ ikke ka æ sku føl eller mein. Hadde nesten en sånn "utro" følelese i mæ me tanke på at snuske mitt må del mæ å kansje te tider kom i andre rekke. Har egentli prøvd å ikke tænk så mye på d, syns d e så trasi. Blir nok bedre me tida, spesielt om æ får hør litt om korsen andre har d og tænk om d.

E og' vældi redd å bekymra før at han ska bli sjalu. Han kommer te å vær rund 3 år å 9 mnd når han blir storebror.

 

 

Kunne ikke sagt det bedre sjøl, æ føl mæ rett og slett utro! Har så dårlig samvittighet ovenfor lillegutt, for at æ liksom ikke har "nok" med han! -å der går han lykkelig uvitende om at hverdagen hannes ska bi ganske så forandra.vanskelig å forklar, men godt å hør at det e fleire som slit med de tankan.

-Tenk om beibien har kolikk, og skrik heile natta, og vi bi trøtt og sur med ei kort lunte...Har lyst å gråt ved tanken, gutten min har jo ikke bedd om at livet hannes ska bi forandra..

 

Huff, lillegutt kommer til å bli skikkelig bortskjemt før beibien kommer, det e utruli ka eg gjør pga samvittigheta, har lie i hannes seng de siste nettern sia æ fikk veta at æ e gravid, bare for å vær mest mulig ilamme han aleina...fy, dette ska æ få svi for seinere, når han til slutt ikke vil ligg aleina lengre.

-Jaja, om kort tid e det no ikke plass til mæ i senga hannes uansett, så greit e no det.

 

De bi vel litt sjalu, det e vel normalt....Men kunsten e vel å finn ut korsen man lag den gyldne middelvei, slik at de ikke blir altfor sjalu og ikke føl sæ oversett på nån måte, men også forstår at den lille også må få oppmerksomhet fra mamma og pappa, og at dette blir ok for storebroren.

 

Der har du en liten fordel med at gutten din e nesten 4 år når beibien kommer, han e så stor at dåkker til en viss grad kan forklar han ting rundt temaet...-bare man ikke tar de for større enn de er, og forventer for mye forståelse fra storesøskenene..

 

Gud kor vanskelig, skjønn ikke korsen foeldra i alle tider har klart dette med barneforøkelse og søsken! må nok på biblioteket og lei bæker om temaet, før æ blir gal!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei igjæn

Æ har d heilt likens som dæ, gjør masse æ nok ikke burde gjør me gulle mitt. Lar han få bestem litt meir enn vanli å ja d e jo så himmelsk godt å kryp tett innte den lille, goe barnekroppen å bare snus på han. Han ælska at vi ligg litt i storsænga (vårres sæng) å kos før han lægg sæ i si sæng, å han har oppdaga at æ si langt oftere ja te d nu før tida enn normalt. Dær ligg vi å prata å kosa å har ei heilt spesiell stund, heilt ubetaleli.

 

Går å å tænk litt på om den lille har kolikk eller nån andre plaga. Har vært så heldi me Magnus, han har vært snill å skreke lite bestandi. Har ikke hatt ei våken-natt me han.... Har jo sjæmt han mye bort, han fikk nattpupp te han va nesten 2,5 år og kvelds-kose-puppen kutta vi ikke før i sommer. Da va han 2 år å 7 måna. Ja æ veit d e længe, å har fått mange kommentara på d, men æ bruka svar at han tar ikke skade av d. Han e fortsatt om mårran å små-supa litt, æ har hatt så sinnsykt me melk heile tida. Men nu ska vi slutt heilt. Sku egentli gjør d nu i januar, men så fant min kjære sønn ut heilt av sæ sjøl at han sku slutt me bleia. Nu har han 13 daga uten bleia å bare 2 uhell. Han e så flink å mora e så stolt ;)

 

Grubla mye på kor d kommer te å bli, å har egentli prøvd å unngå å tænk på d, e ganske vanskeli.

Dessverre har vi vældi mye sjalusi hær i huset fra før så æ håpa ikke min kar blir d. Stedattra mi på 13,5 år bor full tid hos oss, å d e rimeli problematisk me ho, før å si d pent. Vi har store problema me ho på alle områda. Pga d e æ bekymra før korsen d ska gå me han Magnus. Blir å jobb før at han ikke ska bli d, at han å den nye babyen ska få et godt forhold, før d har ikke han å halvsøstra.

Heldivis har han masa om baby sia han va i påska i fjor å hilsa på en liten en på 4 uka. Nu går han bare å spør om babyen e kommet i magen te ho mamma. Har ikke fortalt han d enda. Vi vil ikke gå orntli offisiellt me d før æ har vært hos legen. Ska dit på førstkommende fredag.

 

Huff dettan blei langt, å æ kan sikkert skriv 10 gangs så langt. Ska ta kveld nu.

Håpa vi "snakkes" meir.

klæm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...