Gå til innhold

Nicolai eller Nicholai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skrive navnet?

Har lyst å kalle barnet Nicolai/Nicholai eller Lucas Olai...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei;-)

Ville garantert skrevet Nicolai. Det er absolutt mest vanlig og ser mest riktig ut. Nicholai har jeg faktisk aldri sett før, synes det blir veldig likt som Nicholas. DA mener jeg den H-en passer inn.

Et lite tips:- Lucas er helt utrolig populært for tiden, og kommer nok til å toppe poppis-navn-listene om ikke dette året, hvertfall neste år. Ville valgt Nicolai for å slippe at det går 4 andre Lucas-er i hans klasse. Men Lucas Olai er også nydelig, men jeg mener allerede å ha hørt om en her inne som skulle kalle gutten akkurat det.

Nicolai er nydelig;-)

Skrevet

Nicolai. Ellers burde det uttales Nitsjolai, hvis du staver det med ch. Syns Nicolai var det fineste av alternativene dine, men jjeg syns også at du egentlig ikke burde bry deg så mye om hva folk synes. Det er bra at vi har ulik smak:)

Skrevet

Kjenner en Nicholai, ingen skriver det riktig. Personlig syns jeg Nikolai er den desidert fineste skrivemåten.

Skrevet

Tusen takk for tips og raskt svar!

Har selv tenkt at Lucas er et poppis navn, men synes det er så fint sammen med Olai! Og Olai er familienavn så vi har lyst å bruke det!

Er i grunnen enig i at Nicolai er finere enne Nicholai...

Nikolai er ikke et alternativ for oss!

Har du andre forslag kanskj som kan passe med Olai?

Skrevet

Hvis vi får gutt skal Nikolai staves slik. Altså Nikolai. Rett frem enklest, greiest og penest synes jeg. må jeg velge av dine så den varianten uten h

Skrevet

Nikolai blir jo en fin oppkalling og bruk av familienavnet Olai. Ellers foreslår jeg å bruke Olai alene.

Skrevet

Ville skrevet Nicolai- helt klart!

Synes Nicolai er mye finere enn Lucas.

Skrevet

Jeg ville skrevet enten Nicolay eller Nikolai jeg da... Siste er mest vanlig i Norge. Ellers er Olai et flott navn som ikke trenger Lucas foran!

Skrevet

Nicolay..

Drit i h'en, og dropp idèen om dobbeltnavn av det kalibret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...