Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før en orkidé blomstrer igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tre orkidéer som driver å mister blomstene sine. Hvor lang tid tar det før de er oppe å gå igjen? Selvfølgelig visner de jo nå rett før vi skal ha visning :o(

Ut å kjøpe nye blomster :oS

Skrevet

Vet ikke. Jeg fulgte svigermors råd en gang ang orkide, men når det fortsatt ikke var en liten knopp å spore etter nesten ett år gikk den i søpla. ;o)

Skrevet

Trur det kommer veldig ann på. Har hatt noen orkideer som har blomstret så mye som 5-6 ganger i løpet av ett år og noen som bare har blomstret en gang.

Hvis det er på våren kan man jo prøve å kjøpe litt orkide gjødsel og se om det hjelper, har ikke prøvd det selv da.

Skrevet

Hadde en avblomstret orkide som jeg satte inn på et rom vi aldri bruker.

Glemte den helt bort, sto en hel vinter uten vann. Ta vi skulle rydde og ta i bruk rommet sommeren etter fikk jeg sjokk. Der stod en nydelig orkide i full blomst!!

Skrevet

Jeg fikk nettopp tips i går om å klippe av stilkene på den nederste (hva het det nå igjen...) iallefall der hvor stilken har en liten "knekk" eller lignende..., da vil den vokse seg fin igjen.

Skrevet

Den ene jeg har, blomstrer en gang i året.

Vet ikke helt hvorfor jeg beholder den, egentlig, for store deler av året ser den ikke så voldsomt pen ut....:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...