Gå til innhold

Vært på aller første kontroll i dag :)


Gjest

Anbefalte innlegg

Da er den første kontrollen unnagjort....fikk helsekort for gravide og svangerskapsboken.....også fikk jeg henvisning til fysioterapi og 100% sykemelding i 4 uker....skikkelig bekkenløsning her ....vondt!!

 

Ellers tok jeg innvendig ultralyd....så ei lita spire som lå i plommesekken sin inni livmora...så det så ut til at alt var som det skulle :) Jeg er 5+6 i dag, og har fått termin 8 september. Forrige gang fødte jeg 18 september...hehe...og samboern har bursdag 15 september....så det blir morro :) Skal ha ny kontroll om 4 uker med vanlig ultralyd....det blir spennende!!

 

Lykke til til alle dere andre som også har spire!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor har vi termin samme dag men ikke kommet like langt?

Jeg er 5+4 i dag men har termin 8 sept..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg har termin 15 sept ? og er 5+6 snedig jaja, men skal på ul i morra, men alle jeg snakker med sier at det ikke vises noe hjerte. stemmer dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja si det..

Er prøverør dette så de regner 14 dager bakover fra eggløsnings-sprøyta ble satt.

Så jeg aner ikke, jeg satte den sprøyta en lørdag så nå lørdag som kommer er jeg 6 uker på vei.

Men de tok ikke ut å befruktet eggene før mandagen.. skjønner ingenting jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det stemmer det....vi så ikke noe hjerte i dag...altfor tidlig sa legen min...og han har vært fødselslege i ca 40 år....hehe...han sa at man bør hvertfall være over 6 uker...helst 7-8 uker

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

silje123

Det sies at en bør vente til passerte 6 uker før en "leter" etter hjertet.

Håper det ses med deg i morgen uansett da=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da er det ikke lett å si nei....jeg hadde første dag i siste mens 1 desember....så ut i fra det så er jeg 5+6.....også mente fødselslegen at det stemte med det han så i dag....så ikke vet jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig alle disse svarene rundt ul syns jeg.. jeg var på innveldig ul rundt 5+5.. og fikk se ett tydelig hJertet som slo.. men spesialisten min mente at jeg MINST burde være 6 uker på vei når jeg var der..igomed at vi så hjertet så godt.. men da er jeg jo lenger på vei enn det som er mulig... Jeg er så forvirra..

 

Gleder meg til ul i mårra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi akkurat like langt på vei. :D (jeg hadde også første dag i siste mens 1 Desember.)

Har ikke vært på første kontroll ennå , tenkte å vente et par uker. Men i følge terminkalkulator har jeg termin 9 Sept.

Lykke til !! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heii;) jeg er ny her, registrerte meg idag.

Jeg synes det var litt morsomt å lese denne debatten i og med at jeg tror jeg er gravid.. har lurt på det en stund nå.

Jeg hadde også første dag i siste mens 1.desember. så om jeg er gravid er jeg vel like langt på vei som dere?

Jeg har ikke testa meg enda, for jeg ville vente å se litt til om mensen kommer, men jeg har jo gått 10 dager åver tiden da..

Hva koster det forresten for en test?

 

Håper på svar;)

 

Hilsen håpefull:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...