Gå til innhold

Stikksmerter og nedpress?!! Noen som vet?

nå er vi fem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er i uke 31 og har de siste dagene/den siste uka hatt mye stikksmerter i skjeden, vondt i korsryggen, mer kynnere enn vanlig og sterkere enn vanlig samt følelse av økt press nedover mot bekkenet.

Er dette vanlig når man har to i magen rundt denne tiden? Eller kan det være et tegn på at noe er i gjære alt for tidlig?

Sjekket livmorhalsen i romjula og den var helt normal da, kan dette endre seg ganske raskt?

Er litt grønn på dette, men håper at dere ikke er det:-)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg var veldig plaget av nedpress da jeg gikk gravid med mine to små nurk. Føltes som om noe kom ut til tider. Spesielt når jeg gikk mye husker jeg. Legen sa at dette var normalt når en gikk med to. Da ble det tyngre. Den ene tvillingen presser på den andre. Men hos meg var det også at tvilling en lå veldig langt ned. Så hodet hennes når jeg var på innvendig ultralyd. Det var også en årsak. Tilslutt fikk jeg veldig kort livmorhals som følge av nedpresset hele tiden og fikk beskjed om å være i ro ganske mye for å unngå fortidlig fødsel. Mine ble født i uke33.

Skrevet

Livmorhalsen kan visst endre seg raskt, ja. Men husker jeg også kjente det slik rundt samme tid. Jeg ble til slutt satt igang i uke 38, men var ganske umoden. Fikk likevel startet det, fordi jeg var så sliten. Ut kom to flotte gutter på 2620 / 50 og 3010 / 46. Nå er det 8 uker og straks 4 kg :-) Lykke til med resten av svangerskapet. Det er jammen verdt strevet!!!

Skrevet

Tusen takk for svar - ble litt roligere nå:-))

Tv1 ligger lavt hos meg også og jeg ser hele rompa på innvending UL, så da er det nok bare hun som blir "presset" ned av nr 2 og i tillegg vrikker litt på rumpa:-)

Og gratulerer med barna deres, gleder meg noe helt vannvittig til jeg kan få holde mine to jenter også!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...