Gå til innhold

Noen som har en god oppskrift på fylte horn eller pizzaboller?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes denne er god,og relativtsunn også, men du kan jo egentlig mikse som du vil :-)

Kjøp en pose med kornbrød-blanding og følg oppskirften der med å tilsette gjør og vann og la heve litt. Fordel deigen i to og kjevle ut i to store rundinger. Så deler du den i 8 biter som om du skulle delt opp en rund pizza. Da får du 8 trekanter. Fyllet legger du nede der det er bredest så ruller du dem sammen og vipper opp endene litt slik at det ligner et horn, du finner nok ut av det ;-) Pensle gjerne med vann og strø litt ost påtoppen og stek dem i ca 20 min på 200 grader.

Som fyll bruker jeg en boks med kyllingskinke (som i bogskinke, men kylling i stede), deler i småbiter. Har du en løkkutter er den ideell til å dele den opp med. Varm bitene i stekepannen og tilsett en boks med hakkede tomater, ca 1/2 pose tacopulver, 1 ts salt, bitte litt pepper og ca 1 ts sukker og la detkoke i noen minutter. Jeg har i en boks mais også og liker du løk er det jo bare å ha de ti. Evt litt hvitløkspulver eller knust hvitløk. Det du liker rett og slett, men ikke ta for mye på en gang, da blir det ikke plass i hornene! ;-) Så er det bare å fordele fyllet utover slik som beskrevet over. Jeg synes det er godt å ha en klype med ost og et lite dryss med oregano også inni hvert horn. Du kan lage fyll av hva du vil da, ta det det foretrekker og har :-)

Annonse

50 g fersk gjær

150 g margarin

4 dl melk

1 ts salt

135g / 0.5 dl sukker

2 ts kardemomme

600 g / 1 l hvetemel.

Fylles med ost og skinke/

ost og tomatsaus eller

ost og purreløk.

Evt. andre ting dere liker.

Kjempegodt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...