gladmy Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Hei.. Er usikker på om det kan være det minste skadelig å fly når en er gravid..Er i uke 27 nå og min samboer spurte om vi skulle ta oss en rolig tur til Paris eller London en helg.. Jeg vil ikke dra hvis det kan være farlig, så viktig er det ikke.. Noen som vet?
Katharina88*Angelica08 Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Det er okay og fly helt fram til man er en måned før termin syns jeg jordmor sa. Ta og spør jordmora de for og være sikker. men jeg minns det er riktig:) Lykke til!
mamma`n til nurk Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Jeg skal ut å fly i uke 35, og det var ikke noe problem. Det eneste er at etter uke 28 må man ha legeerklæring, og så kan det være lurt å høre med flyselskapet om retningslinjene deres. Hos noen kan man ikke fly etter uke 32, mens hos andre kan man fly t.o.m. uke 36. Må legge til at jordmor anbefalte meg å dra på denne turen, da det mest sannsynlig blir siste gang på lenge jeg får dratt på kosetur.
Mammapostei! Skrevet 19. januar 2008 #4 Skrevet 19. januar 2008 Det varier fra flyselskap til flyselskap hvor lenge de vil ha med gravide. Og dette er ditt ansvar å finne ut før du står på flyplassen med magen din Så pass på å avklare hva de krever på forhånd så får du nok en fin tur;) Var en tur i London selv nettopp (uke 24+6 nå) og kunne GODT tenke meg en sydentur før lille gull melder sin ankomst GOD TUR!!
*Willow* Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 På hjemmesidene til flyselskapene står deres restriksjoner for å fly når man er gravid. De fleste opererer med at man kan fly frem til uke 36.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 19. januar 2008 #6 Skrevet 19. januar 2008 Er det noen av dere som vet noe om hvor ofte/sjelden man bør fly? Jeg planlegger tre flyturer i løpet av 12 dager, er det noe i veien for det? Først Norge-Italia, så Italia-Portuganl så Portugal Norge. Alternativet er ferge og nattog Italia-Portugal, og det står for meg som mer slitsomt enn en flytur? Jeg vil være rundt 20 uker på vei når jeg reiser.
gladmy Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. januar 2008 Takk for all god hjelp og tilbakemeldinger:)
Elisabeth777 Skrevet 23. januar 2008 #8 Skrevet 23. januar 2008 Hei, Jeg flydde nettopp en langhelg til Madrid i uke 16 og det var ikke noe problem. Tror det blir verre når jeg skal to uker til Italia fra uke 30! Noen som vet hvordan det er med reiseforsikring? Er det slik at de ikke dekker prematur fødsel etter 6 mnd? noen som vet?
hovik Skrevet 29. januar 2008 #9 Skrevet 29. januar 2008 Se: http://www.nav.no/page?id=363 Litt usikker ang. Italia, men tipper staten dekker det meste der også. Medlemskap i Norsk Luftambulanse kan lønne seg uansett for å være garantert en grei tur hjem.
Nordhagenjentene :) Skrevet 15. februar 2008 #10 Skrevet 15. februar 2008 Jeg skal til Spania i uke 32 og ringte forsikringsselskapet, jeg ville være sikker. Det holder da med vanlig reiseforsikring hos Gjensidige: "Reiseforsikringen dekker ikke utgifter som skyldes svangerskap ette utløpet av 36. uke eller frivillig svangerskapsavbrytelse". Så hør med selskapet ditt... Men ang legeerklæring etter uke 28 (eller no') det har jeg aldri hørt om....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå