Gå til innhold

PUPPENEKT-hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på 5 uker som jeg fullammer. Har stresset mye med ammingen og värt urolig for at hun ikke har fått nok melk (noe hun har fått da det viser seg at har gått opp 900 gram på 17 dager). Nå har hun derimot begynt å nekte å ta puppen. Hun suger en stund, så slipper hun puppen og baler og skriker. Jeg blir mer og mer svett og nervös for at hun ikke skal få i seg nok näring. Tror vi har havnet i en ond sirkel. Jeg har hele tiden hatt et ambivalent forhold til ammingen, nettopp fordi jeg ikke klarer å slappe av i forhold til hvor mye hun får i seg og nå er jeg på nippet til å slutte. Både jeg, lillejenta og gutten vår på 2 år påvirkes negativt av alt dette styret rundt min amming og mannen min synes, av hensyn til meg og barna, at jeg skal slutte å amme jenta vår. Han ser hvordan dette sliter på meg.

MEN; i sannhetens navn, så vil jeg jo egentlig at ammingen skal fungere. Men hva gjör jeg ned denne puppenekten. Jeg tar den nesesprayen slik at melken kommer fort allerede! Hjelp meg! Er det noen som har noen bra tips å komme med i forhold til dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mulig at melka kommer for fort? Får barnet tenner? Har det sopp i munnen sin (kan gjøre vondt, hva plager henne i munnen?)

Skrevet

Uff stakkar, kjenner meg så igjen - det var så grusomt og slitsomt! Men i motsetning til deg la babyen min lite på seg...

Er en stund siden dette skjedde meg nå da, men jeg husker jeg fikk det til slutt til (og det var så verdt det!).

Det som hjalp meg var:

*Gå og bysse mens du ammer (for å roe babyen)

*Kutte ut flasker (de er smarte og late og vil foretrekke flaske der de får maten "gratis"). Jeg kuttet også ut smokk for en stund.

*Jeg ga henne tillegg en liten stund (mens jeg gjorde alt for å øke min egen produkjson ved å håndpumpe meg (orket ikke vanlig pumpe) - gjerne på natten/ morgen da jeg hadde mest. Tillegget ga jeg via en sondre teipet til puppen (se ammehjelpen.no). Da får hun i seg nok samtidig som hun stimulerer melkeproduksjonen/ godtar fortere din pupp.

*Syntocinon - slik at melken skulle komme med en gang.

*Prøv å slappe av, være uthvilt.

Som nevnt over her, sjekk at hun ikke har sopp. Det hadde min, og legen tror det bidro til puppenektet (hvis tungen er er veldig hvit har hun det mest sannsynlig - brystvortene er samtidig ofte veldig såre).

LYKKE, LYKKE TIL!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...