Gå til innhold

Uke 10 eller uke 12...?


Isaks mamma <3

Anbefalte innlegg

Når det sies at faren for SA avtar etter 12 uker, vil det da si 12 uker etter befruktning (som jeg hele tiden har gått ut i fra), eller 12 uker etter første dag i siste mens? Sikkert litt ubetydelig, men jeg er frk hysterical, så hadde vært greit å vite. Er 9 uker nå, eller 11 etter siste mens da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil si 12 uker etter første dag i siste menstruasjon, altså 2 uker FØR befruktningen :) Så gratulerer: Bare en uke igjen til du er der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, lettelse! Takk for raskt svar... Hadde jo aldri sett for meg at de regner med tiden før unnfangelsen, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant! Det står litt om dette helt øverst på denne siden, liksom rett over forumet, under der det står "1. trimester"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også alltid lest uke 12. I går snakket jeg med legen og spurte om dette som regel går bra. Han sa at det gjør jo det, og for hver dag, hver uke blir det tryggere. Og han sa at risikoen avtar ved uke 10! Ikke sikkert det er sant, men det er iallefall noe fint å tenke på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd i uke 10. Da sa legen at hvis man så et levende foster etter fullgåtte ni uker dvs. kommet over i uke 10 så var det under 2 prosent sjans for abort. Så jeg har begynt å roe meg litt.

 

Så fantstisk det er med ultralyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...