Gå til innhold

Du anonym jurist. Håper du kan svare meg..!!

Anbefalte innlegg

Hei, lurte på en ting. Gjelder dette for alle der mor er uføretrygdet/ tidsbegrenset uføretrygdet og far er i full jobb.... Vi har en datter på 5 måneder å har bare fått vite att jeg(far) har mistet alle rettigheter så lenge mor er uføretrygdet. Og att jeg kanskje kan få overført noe av hennes permisjon hvist mor er for syk til å ta seg av barnet, å det må det legeattest til. Det er ikke nok å "bare" vær uføretrygdet....!!!

Fortsetter under...

Jeg er ikke den samme anonyme men kan svare deg.

Nei dette gjalt for hun andre siden hun er ferdig utredet og nå er gått over på uførepensjon.

Så lenge man ikke har kommet så langt og er uføretrygdet/tidsbegrenset uføretrygdet har far ikke rett på permisjon og må som du er blitt fortalt ha legeatest på at mor er så syk at hun ikke kan ta seg av barnet før du kan få overført noe av permisjonen.

Er ferdig utredet pga hjerneslag, men har fått beskjed om at alle må først på tidsbegrenset uføretrygd. Er invilget tidsbegrenset uføre 3 år i første omgang. Nevrologene sier det er så store skader at det er tvilsomt jeg noen gang kan komme tilbake i jobb.Jeg er også ferdig utredet.Vanvittige regler når en er alvorlig syk og far må trå til med alt husarbeid i tillegg til å gå på jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...