Gå til innhold

Hvilken prevensjon velger dere etter sistemann?

semma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går (nok) med sistemann i magen nå, og lurer på hva vi skal bruke av prevensjon etter ammetiden. (Da brukes kondom). Orker jo ikke å fortsette med det resten av livet!! Har dere noen erfaringer? Mannen har lyst til å sterilisere seg, men jeg er ikke så sikker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At mannen steriliserer seg er jo absolutt det enkleste.

Skrevet

Bestemte oss for sterilisering etter fjerdemann. Bestilte faktiske time to ganger til sterilisering, men så dukket det opp ting som gjorde at timen måtte utsettes. Etter andre gang så begynte vi å tenke: ja, ja, kanskje det ikke er meningen? Og det var det vel ikke, for jammen går jeg ikke her med gravidmage igjen (med vilje). Jeg som ALDRI skulle gå gravid igjen i hele mitt liv!

Sterilisering har vi uansett slått fra oss. Det er ikke helt sikkert det heller. Vet om flere der det faktisk har blitt barn. Men jeg er ganske usikker på hva vi skal gjøre etterpå. Har prøvd flere ting med ikke så ok bivirkninger, men har ikke prøvd hormonspiral enda. Noen er superfornøyd med det, andre ikke. Det er jo et vell av forskjellige ting å prøve, får bare prøve oss litt fram...

Skrevet

Vanskelig spm det der. Vil ikke putte i meg hormoner som bare gir uønska virkning. Ikke trenger jeg legge på meg mer, ikke trenger jeg mer nedsatt sexlyst og ikke større humørsvinginger. Er veldig skeptisk til fremmedlegemer som spiral, redd de skal sette seg fast el at jeg skal bli gravid likevel. Tåler ikke å se på hverandre før jeg blir gravid, sjø...Kondom går i perioder, men nå har vi faktisk fått 4 unger med det som prevensjon, så jeg stoler ikke på oss med kondom lenger. Dette er definitivt siste svangerskap, så det må finnes en løsning. Jeg har sagt at om jeg må ta keisersnitt MÅ mannen få de til å sterilisere meg samtidig. Kvier meg for operasjon hvis ikke, og vil heller ikke pålegge han å ta sånt inngrep. Har hørt skrekkhistorier om menn som er blitt totalt ufør, og det hadde vært krise her med to gårder, to fjøs og 5 unger.

Noen som har erfaring med pessar? Virker ikke som det er så vanlig lenger

Skrevet

Jeg stoler ikke på kondom eller p-piller, ble gravid denne gangen ved at vi brukte dette - sammen. Så nå blir det nok P-stav tror jeg. Synes jeg er for ung til å sterilisere meg. Er kun 25, med snart med 3 barn. Er jo mulig jeg vil ha en til om 10 år??

Skrevet

Hei :)Ja dette er ikke så lett.Jeg har bestemt meg for sterilisering,har 3 barn fra før og sambo 1,og nå venter vi trillinger,så her blir det stopp på produksjon :). jeg er veeeldig plaget ved bruk av hormoner,og nekter plent å bruke noe sånt(blir krakilsk)Å hoppe av i svingen har vi praktisert det siste året,og ser resultatet av det nå :),kondom....Neeei.Har også prøvd vanlig kobberspiral,men fikk mye smerter av det.Jeg tror jeg satser på sterilisering samtidig med keisersnitt,da koster det visst ikke noe heller :)Så får vi satse på att det virker godt.

Skrevet

skal gå for hormonspiral og har jeg ikke blitt verpesjuk etter 5 år skal jeg sterilisere meg.

Skrevet

Tror også jeg satser på spiral ja. Men har ikke bestemt meg for hormonspiral eller kobberspiral. Reagerer veldig på p-piller, så er litt skeptisk til hormoner, men orker ikke kondomstyr og hopp av i svingen mer. Vil ikke sterilisere meg da jeg ikke er helt sikker på at dette er siste graviditeten:)

Skrevet

Mannen min skal sterilisere seg. Jeg tåler ikke hormonpreparater så det er den eneste løsningen. Spiral blir ikke aktuelt.

Skrevet

Vi velger også sterilisering av mannen. Faktisk så var han hos legen i dag og fikk henvisning videre for sterilisering. Vi venter vårt tredje barn om ca to uker, så det holder vel. Vil jeg ha flere, blir det fosterbarn eller adopsjon.

Skrevet

Spørte mannen i går om han kunne tenke seg å sterilisere seg, og det var helt greitt for han. Ville ikke ha flere skrikerunger sa han!!! Men kjenner jeg han rett er det vel jeg som må sparke han av gårde til legen, he he.

Koster det noe? Ventetid før operasjon? Noen som veit noe om sterilisering av menn?

Skrevet

Vi velger også sterilisering etter denne. Venter nr 3 nå. Vurderte å gi oss etter to, men sjebnen grep inn og nå blir det tre :) Og av de tre er to av de blitt til på prevensjon, så nå som vi har bestemt oss så tør vi seriøst ikke å satse på at prevensjonen er trygt nok. Men gruer meg veldig, og tenker masse "tenk om"-tanker. Men vet jo også helt sikkert at jeg ikke ønsker flere enn tre barn, det er passe for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...