Gå til innhold

Store barnimagen!!

oftebustat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på første kontroll på sykehuset igår, og tv1 som er ei jente ligger på streken for vekst og tv2 ligger et stykke over. Så de er altså like store som om de var alene der inne!! Er det vanlig?? Trodde jeg kom til å få smånurk denne gange. Men det kanskje endrer seg, er bare i uke 24 nå. Ikke for det, jeg synes det er helt fantastisk at de er store og flotte!! Legen så på skjermen og sa:" dette er prima tvillinger, det ser jeg med en gang!!! Et skoleeksempel på en fin tvillinggraviditet!" Ble litt stolt der jeg lå, he he!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer til deg! Selv var jeg på vanlig "uke 18" UL for to dager siden og jeg hadde to gutter som var presis like store både rundt hode og mage og like lange lårbein. Og de var også like store som om de var alene! Så jeg vet eksakt hvor stolt du var, for det ble jeg også når de sa at dette hadde jeg gjort bra (inte for at jeg kunne gjort så mye, men...;-). Får bare håpe våre små holder seg til kurven, lykke til!

Skrevet

Det er nok mange av oss som får den beskjeden ja :) Og alle er vi nok like stolte, men jeg har skjønt at dette ikke alltid trenger å stemme når de kommer ut... Men, målingene foretatt av mine jenter viser også 2 identisk store jenter som følger målingene til enling-baby. Jeg er nå i uke 30. Får bare håpe målingene stemmer, for tvillinger flater gjerne ut veksten fra uke 30 og utover - så alt de har å gå på er jo bra.

Skrevet

hei,,, mine har ligget over streken hele tida. Er litt spent på neste UL for å se om de fortsatt vokser like fort. Snakket om at termin kunne bli flyttet. Begge mine lå godt over forrige gang. ca.300g hver. Er jo helt topp at de er store, da har de mye å gå på;) jeg er i uke 28.

Gleder meg så utrolig mye jeg nå... kan nesten ikke vente

Skrevet

Jeg er i uke 38 og tvillingene ble veid til å være 3.2 kilo hver... Kjempegøy om det stemmer... men jeg trodde at livmoren kun kunne bære frem babyer på max 5.5 kilo tilsammen... blir spennende å se...

Skrevet

Hei Flashy.

Jeg tror ikke 5,5 kg er noen grense. Gutta mine var 3745 og 3635. Nesten 7,5 kg! De ble født i uke 37+4.

Tungt ja, men jeg er veldig glad de var store, det er liksom litt mindre bekymringer da.

Skrevet

Hei henger meg på jeg og - jeg er snart 27 fulle uker og mine ligger også over gjennomsnittet på enlinger - jeg håper det fortsetter og lykke til til alle dere andre !!

Skrevet

Hei mamma'n til A. og tvillingene.

Oii.. 7.5 kg... ikke verst :-) Ble de født med normal fødsel? Jeg skal sesttes i gang til uka... Gruer meg veldig. Var inne på føden igår og legen anbefalte meg å "strippe" livmoren... men ble litt engstelig etter det jeg har lest om det, så jeg takket nei... Får heller bare ta ting som det kommer når jeg settes igang.... (grue, grue)...

Skrevet

Hei.

De kom normalt ja. Jeg skulle settes igang på mandagen, da var jeg 38 fullgåtte, men på kontrollen tirsdagen før hadde jeg 3 cm åpning og jeg tror legen var ekstra tøff da han sjekka, for det var litt vondt. Fikk beskjed om at jeg ikke kom til å gå til mandagen og han fikk rett.

Fredag morgen satt det igang og de kom på ettermiddagen, fikk litt hjelp med drypp og akupunktur siden jeg hadde epidural og riene stoppa opp en stund. Tv2 lå i tverrleie, men snudde seg da broren var ute, så alt gikk kjempefint. Vi lå inne til mandagen og da kunne vi dra hjem.

Det går sikkert fint å settes igang, jeg ble satt igang med førstemann og det var helt greit.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...