Gå til innhold

Hvor lang tid brukte dere paa aa bli gravide eller hvor lenge har dere provd?

mamma2009

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

Første gang vi prøvde å få nr. 3 var i 2004. Da ble jeg gravid med en gang (faktisk bare 2 dager etter at vi hadde bestemt oss for å prøve). Dette endte dessverre med en senabort da jeg var i uke 18. Først hadde jeg tenkt at jeg ville bare prøve å få en baby med en gang, men det tok litt tid før jeg ble klar.

Da jeg først ble klar igjen, tok det over ett år til før mannen min var klar. Derfor forsøkte vi ikke igjen før sommeren 2007. Da ble jeg igjen raskt gravid, men hadde en tidlig abort i uke 5-6. Følte det gikk lang tid før jeg igjen ble gravid, men jeg hadde faktisk bare en eggløsning (har pcos) i mellom som jeg ikke ble gravid med før jeg nå igjen er gravid, 10 uker på vei. Jeg er veldig spent og glad for dette og mannen min tror også endelig på at jeg er gravid igjen.

Jeg har aldri brukt p-piller.

Hei, jeg er 35 og sluttet på minipillen midt i en periode, bare fordi vi fikk lyst til å se. Hadde gått på den i 7 år siden forrige fødsel, og med tanke på alderen regnet jeg med å bli gravid tidligst til sommeren. Ble gravid trolig bare noen dager etterpå, ved første eggløsning uten prevensjon. Er i dag 18 uker på vei og gleder meg. Lykke til!

Hei!

Er 35 og har akkurat funnet ut at jeg er gravid!! Jippi!!

Sluttet på pillen (synfase) i desember i 2006, så for oss har det tatt forholdsvis lang tid. Gått på pillen i 17 år! Vi har ikke stesset veldig med å sjekke når jeg hadde eggløsning og greier, og har heller ikke holdt på som kaniner bare for å få det til.

Har tatt en kur med Pergotime, og da gikk det i boks!!

Lykke til!!!

Hei!

Jeg hadde sluttet med pillen med en gang hadde j vært deg.Gikk på pillen i 18-20 år, men da jeg først ville bli gravid var kroppen min så ufruktbar pga. pilla - fikk ikke eggløsning.Måtte ta hormoner (Pergo) for å få EL tilbake.

Men ble ikke gravide med en gang (prøvde i ca 9-12 mnd.husker ikke helt...) så det ble til slutt 3 prøverør før d klaffet.Aner ikke hvorfor vi ikke ble gravide, alt var ok jo med oss...

(Nå som hormonene er "i gang" ble vi gravide på 1 pp, så jeg tror rett og slett pille-bruken den gang ødela alt som het hormoner i kroppen min.Er nesten blitt motstander av p-piller nå.Legen min bare skrev ut resepter i fleng.Fikk absolutt ingen info om å ta pauser eller risikoen med at d kunne ta lang til å bli gravid...men dette er sikkert individuelt.Noen blir jo raske gravide etter p-pille bruk.J forteller bare min story...sorry...dette ble litt langt gitt...)

D trenger selvfølgelig ikke være ditt tilfelle.Sikkert ingen fasit på dette heller.Men j hadde ihvertfall sluttet med pilla og sjekke om EL er i gang.

Masse lykke til!Dette blir et spennende år for dere!

Annonse

Jeg ble gravid med èn gang.

Prøvde ikke bevisst en gang... :-P

Uansett; ved første "slurv" satt hun, og det etter at jeg først hadde gått på hormonspiral i 5 år (hvorav 4 år uten mens) og 1 syklus med P-ring (fikk prøvepakke, men likte den ikke). Dermed var jeg uten noen form for prevensjon da jeg ble gravid.

Da førstemann ble til skulle jeg egentlig ha en liten pause fra P-pillene. Han ble til med en gang. Har ikke brukt P-piller siden, men har ordnet oss på annet vis. Egentlig er det bare nr. tre som er planlagt, og han ble til på første forsøk. Ble også gravid med nr. fire og fem, selv om vi prøvde å unngå det. Fort gjort -har hørt at vi med årene kan få flere eggløsninger i samme periode, noe som muligens har skjedd hos meg. Nå blir det sterilisering så snart gutten er ute.

Hei mamma 2009:)

I Mai 2005 sluttet jeg med prevensjon,ble raskt gravid men mistet i 6- 7 uke. Fikk deretter forbud mot å prøve på et år da det var en del medisiner jeg måtte ta(lang historie)pga hjertet. Tok deretter ut spiral i August 2006, men intet skjedde. Ba om å bli henvist til gynekolog etter et år,som tok div prøver og det viste seg at jeg hadde for høyt av noe som heter prolaktin. Fikk en kur på 1 tabl pr uke i 8 uker. Men allerede da jeg skulle ha mensen den neste gangen(etter 2 tabl) kom den ikke,altså november 2007. Så det var en effektiv kur, er nå 14 uker på vei. Men det som er synd er jo at om de hadde tatt disse prøvene tidligere hadde jeg kanskje vært gravid tidligere, så det med å planlegge at da og da skal man bli gravid klaffer ikke alltid som man har tenkt:). Men det er nå jeg er gravid(39 år), og er KJEMPE klar... Så lykke til!

Det tok 15 mnd. med førstemann, så plutseleg sat nr. 2 då førstemann var 6 mnd. Vart på veg att med nr. 3 då nr. 2 var åtte mnd., men mista den ca veke 8. Etter aborten har eg enno ikkje blitt gravid, og no er det seks mnd. sidan. Eg er snart 39 år.

Hei

Tok ut spiralen (Levonova hormonspiral) i oktober 07. Er i 5. uke nå, etter det jeg har kommet fram til. :-) Så det gikk rimelig fort. Men med spiralen er det jo ikke noe etterheng av prevensjon. Er den ute, så er det fritt fram. Jeg er 37 år

Hei!

Sluttet med pillen (microgynon) i februar 2005 (hadde brukt den mer eller mindre i 20 år), men begynte ikke å prøve før i mai samme år. Da satt spiren på første forsøk - egentlig bare et halvhjertet forsøk også. Dessverre mistet jeg i MA i uke 6-7. Ble gravid igjen i februar 06 (etter mye syklustull etter MA'en og en pergokur) og fikk en gutt i november 06.

Nå er jeg gravid igjen, og denne gang satt spiren etter bare 3 prøveperioder.

Lykke til! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...