Ann-ch. Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Hvordan har formen vært etterpå? Har kommet hjem fra Aleris etter denne undersøkelsen og har mens-smerter og er er fryktelig kvalm. Er dette vanlig?
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Hei.. vil bare høre hvordan det var m deg jeg! Var så lenge siden jeg har sett deg her inne.. er alt bra og hvor i prosessen er du? klem
♣ Christiane ♣ Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 Hei Kan det stemme at jeg så deg i gangen i to tiden ? Har vært der selv i dag på UL og endte opp med å stikke hull på en cyste uten bedøvelse. Formen er grei nå, men det brant godt en stund. Håper du kommer deg fort igjen, har ikke prøvd dette selv men har hørt flere snakke om at det ligner sterke menssmerter. Klem
Ann-ch. Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2008 Hei Tullemor. Er her sånn til og fra. Vi hadde jo egentlig satt en strek med prøvinga men har vurdert et siste forsøk til:-) Har nå valgt Aleris denne gang og har vært til samtale og et par UL da de var usikre på om det var noe galt med livmoren min. Men etter timen i dag er alt i orden og vi har fått klarsignal til et siste forsøk. Dette blir det 5. søskenforsøket,huff. Vi skal først på en lang etterlengtet ferie så vi venter til mars med oppstart. Hvordan går det med deg? Har du startet ennå eller venter du fortsatt?
Ann-ch. Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2008 Hei Christiane. Jeg hadde time kl. 10 i formiddag så da var det nok ikke meg:-) Men det blir at man ser litt ekstra nøye på de andre som sitter å venter og lurer på om det er noen fra Bim:-) Det er kanskje vanlig å føle seg gange uggen da etter denne undersøkelsen. Synes nesten det var værre enn uttak jeg da....Men hva er det man ikke går igjennom for å få et barn:-) Håper det går bra med deg etter cyste-tømmingen. Har selv gjort det men det var før Ivf-prøvingen. Den ble tappet med en stor nål ved UL. Fysj. Klem
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 Ferie?? åh det høres deilig ut. HVOR? Sitter og venter på svar fra porsgrunn, først rotet jo legen det veldig til og glemte meg bort to ganger men nå har de endelig mottatt søknad og porsgrunn har sendt meg brev men fikk ikke noe i dag ( så jeg bare venter og venter.. blir spennende å se når vi kommer inn!! Om vi evt tar et privat forsøk så lenge.. er det ok i oslo der du er? hva gjorde du, tok du bare kontakt? måtte du ta mange prøver? Dette blir jo vårt 4 ivf forsøk.. Godt å ha deg tilbake igjen, og jeg ønsker dere en kjempefin ferie, velfortjent, og jeg ønsker deg masse lykke til med forsøket, og måtte spiren sitte der nå i 9 mnd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Stor klem fra meg
♣ Christiane ♣ Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 Stoor nål ja, det kan jeg skrive under på, hehe Har sett bildene på profilen din og hun ene som satt der lignet veldig på deg, derfor jeg spurte .... Det var fint at de ikke fant noe galt og at alt var i orden hos deg i det minste, jeg ble satt på spray en uke til før jeg forhåpentligvis får begynne med sprøyter. Litt skuffende, men hva er vel en uke fra eller til i dette gamet her ? Ønsker deg god bedring, og så må du ha en flott ferie før forsøket starter. Klem
Ann-ch. Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. januar 2008 Ja det skal bli godt med ferie. Vi skal en tur til USA.Først 1 uke i New Jersey også 2 uker i Florida.Vi har slektninger der borte så det blir litt kombinasjonsferie. Typisk at legene roter med papirene.Akkurat som vi ikke venter nok som det er. Vi blir jo ikke yngre med årene:-) Jeg var veldig fornøyd med Riksen,men det er absolutt bra på Aleris også. Legen er veldig blid og nøye så føler at de sjekker ut nøye før man får starte og det er positivt.Jeg bare ringte inn og sa jeg ønsket å prøve igjen og da ble jeg satt opp på en time til samtale. Jeg kontaktet så Riksen som så sendte meg journalen min som jeg vidresendte til Aleris. På samtalen gikk vi gjennom journalen og tok blodprøver samt legen vurderte sjansene. Pga usikkerhet på livmoren min fikk jeg også ny time til UL med saltvann som nå er overstått. Ting går fort der inne og det er ikke noe særlig ventetid,så absolutt å anbefale hvis det blir lang ventetid i Porsgrunn. Håper det ordner seg for deg nå Tullemor. Ønsker deg masse lykke til også. Klem
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 9. januar 2008 #9 Skrevet 9. januar 2008 Tusen takk. ja lurer litt på oslo er jo også kort vei.. men håper det ikke er altfor lenge til vi kommer inn i porsgrunn.. God tur og kos dere masse ) nå må det vel være vår tur!!!
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 9. januar 2008 #10 Skrevet 9. januar 2008 Hei Ann-Ch. Jeg hadde ikke noe særlig ubehag etter saltvannsundersøkelsen. Håper det gir seg fort hos deg ) En lang ferie før forsøk høres ut som en god ide ! Klem )
Emma*den lykkelige venter Skrevet 9. januar 2008 #11 Skrevet 9. januar 2008 Hei Så bra alt var i orden på undersøkelsen. Høres ikke godt ut sånn som du har det nå. Når jeg var gjennom hysteroskopi merket jeg nesten ingenting etter på. Bare blødde. Når de ringte meg dagen etter for å høre hvordan formen var, ble sykepleieren nesten litt overrasket over at jeg ikke hadde noen plager. Så er vel ganske så individulet dette. Kan du ikke ta en tlf i morgen da hvis det ikke blir bedre, eller ringe gyn på sykehuset eller legevakt i kveld hvis det blir for ille. Du får ha god bedring vennen...klem
Ann-ch. Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 9. januar 2008 Hei Vilsågjerne og takk for svar. Vi reagerer nok forskjellig. Hvet at jeg ble uggen da jeg tok røntgen med kontrast også, men det var jo litt mere voldsomt. Det går seg vel til:-) Vi har jo snart blitt herdet av alt vi er igjennom. Klem
Ann-ch. Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 9. januar 2008 Hei vennen. Har dyttet i meg litt smertestillende så er litt bedre men kvalmen er der. Regner med at formen er bedre i morgen.Blør litt også men det har jeg gjort hver gang de har stikket gjennom livmormunnen. Kjenner at det har vært godt med et år fri fra dette kjøret.Kan ikke si at jeg gleder meg til dette her men,men. Får satse på at alle gode ting er 5:-) Håper det går bra med deg. Klem.
Emma*den lykkelige venter Skrevet 9. januar 2008 #14 Skrevet 9. januar 2008 Hei igjen Kan jo være noe av medisinene du blir kvalm av + smartene....håper morgendagen blir myyyyye bedre. Ja, hva er det vi ikke gjør for å få et barn....noen ganger tror jeg det har rablet for meg..... setter penger og helse over styr. Meg går det bra med...sitter her og nyter ett glass med hjemmelaget kirsebærlikør..Det er Nydelig. Første gang jeg har laget og så her det blitt vellykket:-) Venter på eggløsning og mens før jeg kan starte opp. Var for tidlig å starte opp direkte etter det avbrutte forsøket. Greit at kroppen får hvile litt og kommet seg igjen. Høres så deilig ut med ferietur. Blir vel noen late dager på stranden i Florida da kan jeg tenke meg. Det er deg vel undt før ett nytt forsøk Klem
Ann-ch. Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #15 Skrevet 9. januar 2008 Jeg fikk ikke noe medisiner ved undersøkelsen,noe jeg trodde jeg skulle ha??? Men det gikk greit uten selv om det var vondt og jeg sa au også:-) Men det gikk veldig fort. Etter å ha snakket med legen så bare gikk jeg. Tenkte ikke over at jeg kanskje skulle gå innom resepsjonen på vei ut.... Skulle jeg ha gjort det? Pytt,pytt. Ja egentlig så er det sprøtt å tenke på hva man går igjennom for å få et barn. Så mye tid og penger. Godt du tar deg tid til å nyte litt mellom slagene. Du skal vel ha full pakke med spray denne gangen du,stakkar. Håper det gjør susen og at det blir mange flotte egg. Jeg skal ha kort-regime. Skal iallefall bli godt med litt ferie og oppmanning først:-) Klem
Emma*den lykkelige venter Skrevet 9. januar 2008 #16 Skrevet 9. januar 2008 Stakkars deg, fikk du ikke no medisiner! Ikke rart du sa ua ua.... Tror ikke du behøvde å gå innom resepsjon etterpå, da hadde de nok sagt det. Jeg skal ikke ha spray neste gang, men en sprøyte med nedreguleringsbombe på dag 20. Får da en blødning etter noen dager, og når den blødningen kommer, så starter jeg med sprøyter som ved et vanlig kortregime. Klem
Ann-ch. Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #17 Skrevet 9. januar 2008 Så flott at du slipper den for..... sprayen. Da blir det nok ikke så ille alikevel. Håper tiden går fort at du snart er ruger igjen. Klem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå