Gå til innhold

En uke ekstra på spray pga cyste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat kommet tilbake fra kontroll før sprøytestart som jeg regnet med skulle bli i morgen, men den gang ei.

Legen fant en cyste som måtte tømmes der og da, det var visst ikke helt uvanlig å få dette av sprayen sa han.

Har alltid hørt at den blir tømt ved hjelp av ultralyd , men min ble tømt ved nål( samme som ved egguttak, bare uten bedøvelse, hehe)

Fikk beskjed om å spraye en uke til og komme tilbake for ny kontroll, for å sjekke at den ikke hadde fylt seg opp igjen.

Er jo ufarlig men kunne forstyrre stimulering med sprøytene så de ville helst ha den vekk.

Noen flere som har opplevd dette ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, åh det var kjipt. Jeg hadde også en cyste da jeg var igang med mitt AIH forsøk, og jeg skulle inn igjen til kontroll, slik at de kunne sprekke den for meg, før insemineringen - jeg mener å huske at jeg satte sprøyter. Jeg fikk iallefall ikke noe beskjed om at den kunne forstyrre stimuleringen med sprøytene. Jeg bare husker at de ville få den fjernet slik at man kunne inseminere meg. De satte meg på en ny UL time, for å sprekke den. (så jeg vet ikke hva de gjør) Men da jeg kom på UL var den sprukket av seg selv, så alt gikk som normalt for meg den gangen. Jeg reagerte på var at de ikke fjernet restene, men det skal kanskje komme ut av seg selv. Har du mye vondt? Var den stor? Det virker som det er mange jenter som har slike cyster - det er vel egentlig bare eggposer som er fylte med vann (mener jeg å ha hørt) - men jeg har mye vondt, så jeg tror jeg har det relativt ofte (reiser ikke på UL hver gang)....men vet jo ikke. Har du hatt cyster før som du vet om?

Skrevet

Sist gang jeg gikk gjennom stimulering, med sprøyter, utviklet jeg en cyste på ene eggstokken. Da jeg kom til siste UL før uttak fikk jeg beskjed om at den kanskje hadde forhindret utvikling av flere follikler på den siden. Så det er bra å fjerne dem - men aller best å ikke få dem :-)

Skrevet

Har ikke hatt cyster før som jeg vet om og har heller ikke kjent noe til den, selv om den visstnok var ganske stor.

Vet ikke hvor stor, men de fjerner bare de over 4 cm, og min var helt klart over dette.

Legen sa at det var en del som fikk dette av sprayen, de går bare inn med en nål og tømmer den for vann, det er ikke noen rester å fjerne i tillegg, bare en tom eggpose som blir borte av seg selv akkurat som ved vanlig eggløsning.

Antall follikler var ikke noe dårligere enn sist forsøk, men kunne bli dårlig utvikling av eggene hvis jeg startet på sprøytene uten å ta den vekk først, så det var jo egentlig greit at det ble oppdaget nå. Mange klinikker har jo ikke UL før sprøytestart så sånn sett er jeg jo heldig.

Håper bare alt ser greit ut om en uke og at jeg kan starte på sprøytene da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...