r r r Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Dette er vel det eneste jeg ikke har prøvd så langt. Orker ikke styre så mye mer for å bli kvitt soppen. For etter 4 uker med diflucan og mycostatin var det fremdeles ikke borte. De to ukene etter dette har jeg trappet ned på ammingen slik at jeg bare ammer morgen, kveld og natt og gir mme på dagen. Ser ut til at det gjør at jeg ikke får noe særlig vondere, det er bare ubehagelig men alt er bedre enn å måtte stå opp for å varme flaske på natta! Så kom jeg på at jeg hadde hørt at soling av brystene skal være bra. Jeg har en håndholt "sol" som gir UVB-stråling som jeg bruker til psoriasisbehandling. Så nå forsøker jeg å sole puppene litt hver dag. Noen som har hatt hjelp av noe lignende?
Expat Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Å honey. Du har psoriasis? ÅÅÅÅ. Er du sikker på det ikke er psoriasis du har bå brystet, det er kjempevanlig!!!! Da behandler du puppen som resten av utslettene... Jeg er sterkt for sol for soppbehandling!!! Sopp liker mørkt, varmt, fuktig. Ta bort en eller flere og soppen fikser ikke det!
r r r Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2008 Kan det virkelig være det? Flasser bare på det ene brystet men begge gjør vondt. Men, uansett om det er sopp eller psoriasis så må vel solingen hjelpe. Håper i det lengste på at det hele skal gå seg til det er derfor jeg fremdeles ammer om natten i steden for å slutte helt for da har jeg jo alltids muligheten til å øke til fullt igjen! Men så er det det at jeg syns etter å prøvd litt frem og tilbake at Mycostatinsalven hjelper litt den også - klør mer uten enn med. Jeg holder på så lenge det ikke blir hysterisk vondt og håper solen tar knekken på dritten!
Expat Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Sitat fra en Überammehjelper: "Psoriasis vil ikke alltid være tydelig. Det begynner kanskje som en svak sårhet også blir det mer og mer eksemaktig og deretter sprekker huden opp og får skjellaktig hud. Huden blir ofte tynn og pergamentaktig. Det som ofte bekrefter at kvinnen har psoreasis er det at hun har det andre steder på kroppen. Behandlingen blir å diskutere med legen om event kremer hun bruker på kroppen ellers kan brukes på brystene. Event prøve en "mildere" kortisonkrem. Noen kvinner må begrense ammingen til kun å spise- ikke kosesuge fordi huden sprekekr. De er også utsatt for å få bakteriell infeksjon eller sopp pga sårheten på huden. Jeg har ikke klart å finne noe skrevet om dette. Dette er basert på noen kvinner jeg har hatt kontakt med. Da gjorde jeg søk på dette og fant ingenting. Kvinner som har psoreasis er vanligvis eksperrt på sin egen sykdom og har erfaring fra hva som hjelper og ikke hjelper bare de blir klar over at de faktisk har fått det på brystene." Hva med den soppkremen som har hydrokortison, spør på apoteket!
r r r Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2008 Et enkelt søk forteller meg at salven heter Daktacort. Skal kjøpe i morgen. den må sikkert vaskes av før amming? Hvis dette skyldes psoriasis, vil solingen hjelpe siden det hjelper godt på utslettet jeg har ellers. Tenk om det virkelig er så enkelt. Kanskje derfor diflucan ikke virker... Takker og bukker for hjelpen Expat!
Expat Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 Ja den er det vel (men det kan ikke jeg si haha), spør apoteket om avvasking (be dem se i legemiddelhandboka).
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 Den må vaskes av.. når vi smører på måtte vi bruke hansker pga kortisonen..tror ikke lillebaby vil spise d=)
r r r Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. januar 2008 Etter å ha brukt den håndholdte solen i ca 2 uker, har flassingen og rødheten gitt seg... Har også brukt Daktakort 3-4 dager. Tror nok at det er psoriasisen min som har vært hovedårsaken til problemene mine. Litt vondt enda men regner med å fullamme igjen fra neste uke en gang. Skal steriliseres på mandag og da er det greit at jeg ikke produserer for mye melk siden minsten må være hjemme med pappan og få flaske uansett. Så fra tirsdag av satser jeg på å legge vekk flasken! Skulle visst alt dette da jeg ammet sist gitt! Men med så blir det bra denne gangen i alle fall! Og igjen, takk for hjelpen Expat!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå