Gå til innhold

Kan jeg spise sushi egentlig???

Anbefalte innlegg

Hei!

Er så mange som sier det ene og det andre. Jeg er sushi elsker og lurer på om det er trygt å spise sushi her i Norge?

Har ett favorittsted ved Collosseum kino som jeg pleier å besøke jevnlig, men har ikke gjort det etter at jeg fikk vite jeg var gravid.

Begynner virkelig å savne maten der ja..hehe.

Setter pris på svar fra dere!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136484339-kan-jeg-spise-sushi-egentlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg eeeelsker sushi og har funnet ut at man kan spise sushi MEN det må vites at den er helt fersk og har vært fryst. Det er en bakterie man er redd for her, glemt hva den heter.. Stor om det på matprotalen.no... I teorien er det trygt å spise fersk norsk sushi (ikke tunfisk), MEN så er det sånn at man aldri kan vite da... Jeg tør alikavel ikke så jeg spiser små makiruller med agurk og avocado istedet for, godt fordi om. Jeg elsker den salte soye sauce + ris smaken yum yum yum

Annonse

Ja, gjør det :)

Jeg bor omkring Guildford, som er 40 min sørvest for London...

Da samboeren min er fra zimbabwe men foreldre fra england så fikk han 5 års visum her. Så planen er 3 år her, så resten av årene hjemme, et kompromiss jeg kunne godta:) Jeg valgte å studere BI nettstudier da skole for oss som ikke er i eu koster 100 000 istedet for 30 000!! Jeg jobber 50% ved siden av i London, se hvor lenge jeg orker, jeg er ikke den med finest form :)

Savner hjemme.. Bodde på Fagerborg, savner det så masse! Liten labbetur så var jeg i bogstadveien..

Jeg er overrasket over oppfølgning, tror den er bedre enn hjemme, jøss! Kommer ann på hva man vurdere da, men jeg fikk en daterings scan ved 7 uker, jeg får en scan i uke 12 hvor de ser etter 2 armer og to ben, Downs +++ og den "vanlige" rundt 18 uker.. Skal til jordmor nå 24 januar. MEN skal hjem og føde, hjem til kr sand :)

På mattilsynes gravide matside, står det man KAN spise sushi. men den MÅ ha vært fryst først og man skal ikke spise tunfisk eller ørret over 1 kg eller eksotiske fiskeslag

jeg liker ikke sushi, så kan ikke svre noe mer en det, desverre

jeg spiser sushi:) forholder meg til det som står på matportalen:

der står det at det er helt ok

og det er kun hvis du skal lage sushien selv at du må fryse den! for da har du kjøpt råvarene selv og ikke vet helt hvordan det har blitt behandlet før du fikk den! en restaurant er trygt.

når det er sagt, så er det jo opplagt at jeg ikke ville spist sushi kjøpt på deli de luca eller 7eleven. Ekle greier. men kan feks anbefale Alex sushi i oslo, helt fantastisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...