Gå til innhold

Noen som ikke skal på ul før ordinær i uke 18?


La vita è bella <3

Anbefalte innlegg

Jeg føler at jeg er den eneste som skal vente til uke 18 for å se om alt står bra til inni magen min.. Jeg har ikke råd til sånn tidlig ultralyd. Jeg skal heller ikke til lege/jordmor før om en mnd. Jeg er 9+5 i dag. Føler jeg er litt småbekymret, men det er vel heller pga alt som skrives her inne pluss alle som forteller om tidlig ul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uke 18 er vel veldig normalt.

De som får tidlig ultralyd har alltid en grunn til det.

Det kan være blødninger eller andre komplikasjoner som gjør at man vil vurdere hvordan det er inni magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg mener det er flere som også gjør det uten noen spesiell grunn bare for å sjekke om alt er bra. Er iallfall veldig få som prater om at de ikke skal på ul før uke 18..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må de vel betale for det selv.

Jeg har hatt lette blødninger og mageknip.

Legen ba meg om å ta kontakt hvis det ikke gir seg.

Da skal jeg få tidlig ultralyd.

Sånn som det ser ut nå, må jeg vente til uke 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vær glad dere kan vente med ul før uke 18. må si at det er et helvete å blø masse friskt blod, og ha ekstremt sterke smerter som gjør at man bare kan ligge stille og konsentere seg om å kunne puste. for det første er det veldig vondt, men det værste av alt er usikkerheten om barnet er dødt eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vanlig ul på meg også, i uke 18 regner jeg med... :-) Dette er første gang jeg er gravid, så ikke vært borti dette før. Må innrømme at jeg (som helsearbeider) har reagert litt på at "alle" har tidlig ul - men samtidig er jeg også veldig nysgjerrig og det blir noen laange uker! ;-) Er kun i uke 8, hehe... Skal til første kontroll hos legen neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er bare 6+2 og var hos legen idag. Han gjorde ikke noe annet enn å måle blodtrykk. Hadde ikke ventet annet heller. Jeg nevnte i forbifarten at jeg hadde drukket vin og vært borti noen skadelige stoffer på jobb. Han bare smilte og sa at det har alle. Så blir nok ikke noen tidlig ul her heller. Får heller smøre oss med tålmodighet :)

 

Jeg tror jeg skal ta en pause fra BIM en uke eller to, synes tiden går så sakte. Kanskje den går fortere hvis jeg ikke henger her hele tiden:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal heller ikke på tidlig ul om ikke jeg får det i bursta gave :-) Har snart bursta og sa at det var noe jeg ønsket meg. Men får jeg ikke blir det ikke noe tidlig ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg har vært til tidlig UL, det var i uke 7, men det var pga. jeg hadde utrolig sterke magesmerter og blødninger, så de var redd det var graviditet utenfor livmoren.. hadde det ikke vært for det hadde vi nok ikke hatt UL før uke 18, og vi har heller ikke tenkt å ha noen andre ul foruten den i uke 18.

tror det virker som veldig mange har tidlig ul fordi alle som har det skriver om det her inne..

 

ikke bekymre deg du, har du det bra er det ingen spes grunn til tidlig ul.. uke 18 er normalt.. alle andre jeg vet om utenom bim har ikke vært på ul før i uke 18, og alt var fint med de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke å betale for tidlig ul.. Kun hvis du tar det hos private. Bare spørre lege eller jordmor så kan man nok muligens få. Jeg har tidlig ul fordi jeg har hatt mange komplikasjoner tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på sånt. De som får tidlig UL har en grunn til det, mens de som betaler for det selv gjør det fordi det ikke er en medisinsk grunn til tidlig UL og det kan være alt fra bekymring til hysteri. Det er ingen grunn til å tro at ikke alt er i orden med babyen din. Selv har jeg diabetes og får derfor UL på første kontroll samt hver måned (annenhver uke på slutten) og tro meg, jeg skulle med glede byttet mitt risikosvangerskap med ørten UL mot et normalt svangerskap med kun ordinær UL. Det er ikke noe å trakte etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Jeg er nå gravid med nummer 3, og skal ikke på ultralyd før i uke 18. Har ikke vært på andre ultralyder enn den ordinære i de to foregående svangerskapene heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for å vente til uke 18. Tok ikke UL før uke 19 med førstejenta. Så ble jeg plutselig så bekymra rett før jul. Fikk ikke ro og ente opp med å ta UL i uke 9. Betalte for denne timen selv. For min del var det bare for å få konstantert at det var liv og det var det jo selvsagt:) Føler meg litt hysterisk i etterkant, men er helt rolig nå og gleder meg til den ordinære UL som kan fortelle mye mer om hvordan det står til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...