suseduse Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 samboer fikk sopp i baken en gang, og dro til legen for dette.. legen spurte hva slags såpe han brukte der, og han sa han brukte asan.. han fikk da beskjed om at intimsåper er til for å brukes i underlivet til kvinner, for er det den er til ( var noe med ph verdien der og floraen el no) og at hvis han skulle bruke såpe bak, måtte han heller bruke vanlig dusjsåpe for å unngå slikt som sopp.. hvordan kan det da være bra å bruke det på små barn? er noen år siden denne hendelsen, men jeg har da alltid tenkt etter at jeg fikk barn at jeg ikke kunne bruke det på han, men er det riktig? til nå har jeg ikke brukt noen såpe, bare en veldig mild shampo uten parfyme og drit.. bare lurer
Mamma jei Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Det er da vel ikke nødvendig å bruke intimsåpe på små barn??? Bruk heller en mild dusjsåpe eller badeolje. Tror ikke du bør bruke intimsåpe på barnet ditt. De har veldig lav ph-verdi, som i skjeden hos kvinner, er ikke beregnet på annen bruk.
klampen i bånn Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 Begynn ikke med såpe i underlivet til barna dine. Det er ikke behov for det, det holder med vann. Om bæsjen sitter godt så bruk heller litt olje, det gjør det reint også.
suseduse Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2008 nei jeg bruker IKKE intimsåpe, men er så mange som anbefaler å bruke det her inne på barn, og det syns jeg ikke stemmer overens med denne legens anbefalinger, så bare lurte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå