Gå til innhold

Til alle bekymrede gravide :o)


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er selv veldig bekymret, og fant dette utsnittet fra babyverden beroligende :o)

 

*****

Etter positiv graviditetstest er sjansen for at alt skal gå bra på hele 70 prosent. Dersom det tas ultralyd i forbindelse med blødning i første trimester (første tre månedene) og viser et levende foster, er sjansen for overlevelse 90 prosent.

*****

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmm.. betryyggende og betryggende.. det er altså 30 % det ikke går bra med, det er ganske mange, er selv i min 7 uke og ble ikke så veldig beroliget, heller mer urolig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blødninger, men ingen ultralayd.

Jeg innbiller meg at jeg kjenner spark, så jeg er nok mye lenger på vei enn mine 11 uker.

Likevel klarer jeg ikke å slappe helt av før jeg har vært på ultralyd, eller før jeg har hørt hjertet slå.

grøss, ultralyd er i uke 17 og neste besøk hos jordmor er enda senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser man oppfatter dette forskjellig, ja... Ser man på alle SA/MA innleggene her inne virker det i alle fall på meg som om prosentandelen det går bra for er langt lavere enn 70 %. Jeg velger å se på det utklippet som positivt, men så er jeg også en som ser glasset halfrullt og ikke halvtomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det igrunn var betryggende..for når man er her inne, så føles det som det er over 50% sjanse for at det skal ende i SA/MA pga alle de innlegga er om blødninger, UL og ingen hjertebanket..og nei nå mistet jeg på annen hvert innlegg..

 

For all del jeg synes det er trist at så mange mister, men jeg har aldri vært så bekymret før i mine to svangerskap, for da var jeg ikke her inne..

Så gleder meg til å komme over til 2. trimester jeg :)

 

Så å høre 70%sjanse synes jeg er beroligende for meg iallefall..

Skal på UL neste uke..aldri bestilt det før, men denne gangen føler jeg virkelig for å se at det virkelig LEVER..pga jeg har blitt "skremt" her inne..

 

Burde ha ligget unna 1. trimester, men jeg greier ikke å la være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille meg venter nr 3: godt å høre at det virker beroligende for noen. Det var jo det som var meningen med innlegget mitt in the first place :o) Men jeg er enig med deg - det ER skremmende å lese alle disse innleggene om at det går galt. Jeg kan heller ikke vente til første ul. Jeg kommer nok til å gå før uke 18, bare for å se at det er liv der inne. Er 7+6 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o) Ja da er vil rimelig likt. Min foreløpige termin er 23. august (ut fra menssyklusen). Vet du hvor mye du må betale for ul nå? For du går vel til en privat regner jeg med?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun sa gynokologen kostet 260 et elelr annet så kommer materiale i tilegg..så jeg regner med 4-500kr jeg da..det er medi3 i Ålesund.

 

Men så sier noen de har bet 200kr for gravid helsekortet her inne..og det var jo ekstremt dyrt synes jeg..de skulle jo ikke ha bet for det da siden de går til fastlege, men jeg må nok betale sånt siden jeg ikke får det dekt..for jeg bestilt 1. svangerskapkontroll med han også i samme slengen.

Skal tru om jeg må betale så mye for helsekortet hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du la inn innlegget. 70% er jo bedre enn 30%, får tenke sånn. Husk at de sier at 1 av 3 eller 4 vil oppleve kreft her i livet, men man går da ikke rundt og tenker at "det skjer sikkert meg"??

 

Nei, så lenge oddsene er større for at det går bra enn ikke bra, så skal jeg velge å tenke positivt. :D (innrømmer at jeg er engstelig jeg også, sikkert mer enn godt er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det kan virke som om det er mye vanligere å miste enn det egentlig er, er nok fordi det er mer naturlig å oppsøke forum o.l. hvis man har problemer. Leser du på prøver-forum virker det som om veldig mange har PCOS, habituell abort og andre problemer, men egentlig virker det bare slik siden disse hoper seg opp på forum mens de det lykkes for forsvinner straks de blir gravide, i tillegg til at de som har problemer sannsynligvis har større behov for å søke informasjon og finne noen andre i samme situasjon.

På samme måte kan man på gravid-forum få inntrykk av at risikosvangerskap og tidlig UL er veldig vanlig og alle normale friske gravide føler seg nesten rar som ikke går på dette, men det er igjen bare slik at de med problemsvangerskap nok lettere søker forum og internettinformasjon.

 

Ja, faren for abort er der. Men det er ingen verdens ting man kan gjøre til eller fra, så det å bekymre seg skaper bare unødig stress. Prøv heller å glede dere, eller i det minste tenke litt nøytralt, telle dagene sakte men sikkert og se at det går bra.

Alle vellykkede svangerskap har også begynt med de første usikre ukene. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

til Arkana78.

tror du har helt rett i det du sier.

vi er ganske optimistiske, tenker egentlig lite på at ting kan gå galt, er 9+5 idag. det er kansje kjedelig fordi da blir vi utrolig overasket og lei oss om det går galt, men vi kan som du sier ikke gjøre noe til eller fra, så prøver bare å telle dager og glede oss.. for hver dag og uke unnagjort er vi glade til : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...