Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei...jeg lurte på en ting. Jeg bruker gonal f,som er på 900 ie,har i morgen igjen på å stikke før ultralyd. da skal jeg ta 112,5 ie. Men har bare igjen 75 ie på den pennen... Har enda en penn på 300 ie,men hvordan skal jeg fordele det?...det er jo edle dråper det er snakk om her. Vil jo bruke opp di 75 som er igjen på den første pennen. Noen som kan fortelle meg hva jeg bør gjøre??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136481297-har-litt-igjenskal-jeg-kaste-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Det er vel egentlig det samme hva du gjør, for du må uansett ta hull på den siste ampullen og når det er gjort har den kun holdbarhet i 30 dager.

Skulle du trenge flere forsøk kan denne ikke brukes, da det stort sett tar var 3 mnd mellom hvert forsøk.

Hadde samme problemet selv, hadde ny ampull med 300ie og skulle bare ha 125. Resten måtte jeg bare kaste.

Jeg ville prøvd å stille inn pennen på 125 og sett hvor mye som var igjen først. Det er visst litt ekstra i hver penn, slik at det er godt mulig du klarer deg med det som er igjen på pennen. Skal du kaste den uansett har du jo ingenting å tape. :o) Jeg fikk iallefall ut litt ekstra på mine penner, slik at jeg slapp å kjøpe flere. Pennen vil ikke vise 125 hvis det ikke er rett. Er det bare 75 så vil du bare få dratt den ut til 75 også.

Lykke til!

Du får helt sikkert det du trenger ut av den "åpne" pennen din hvis du skaffer deg noen engangs insulinsprøyter å trekke ut restene med. En uåpnet sprøyte burde det være mulig å selge videre så du slipper å tape alle pengene - de dråpene er jo verdt sin vekt i gull og vel så det!

Annonse

Det er vel ikke lov å selge medisiner på resept videre til andre? Men det er mulig du kan returnere en uåpnet sprøyte til apoteket og få igjen pengene hvis du har litt flaks. Medisinrester skal forøvrig alltid returneres til apoteket, ikke kastes i søpla. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...