Gå til innhold

Til dere som er redde for blødninger og "vondter"...


Mammafugl

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren har forsøkt å bli gravid ca ett år. Da jeg fikk en positiv test i midten av desember sto jubelen i taket :-) Endelig! Vi prøvde å holde forventingsnivået lavt fordi det var tidlig og vi visste at mye kunne skje...

 

Lillejulaften kom det noe brunaktig utflod når jeg gikk på do. Det ga seg litt men kom tilbake på julaften, da litt mer en før. Natt til første juledag hadde jeg sterke smerter og ble liggende våken. Mer brun utflod, nå med blod. Andre juledag fikk jeg små kramper i livmorområdet og blødde friskt. Jeg var helt sikker på at jeg hadde abortert. Jeg fortsatt å blø i 1 1/2 - 2 uker. Det var fryktelig trist. Vi hadde prøvd så lenge og selv om det hadde vart kort hadde vi fått et slags forhold til den lille spira...

 

Ekstra tungt var det at kroppen min fortsatte som om den var gravid, vonde brytster, trøtt som en strømpe og postive tester.

 

For å være sikker bestilte jeg time hos legen og fikk videre henvisning til ultralyd dagen etter. Både fastlegen og legen på sykehuset ble litt mørke i ansiktet da jeg beskrev det som hadde skjedd...

 

Jeg tok med samboeren på ultralyd, ville ha en hånd å holde i når jeg fikk endelig bekreftelse på at det ikke var noe der. Legen snudde skjermen mot oss, pekte og sa: der ser dere det lille hjertet.

 

Og visst gjorde vi det! Et bittelite hjerte banket med rekordfart! Jeg måtte spørre flere ganger før jeg skjønte at den lille "bønna" var det lille embryoet vårt og alt sto strålende til der inne. Går alt etter planen skal han komme ut 30. august 2007 :-)

 

Bare en liten oppmuntring til dere som er bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sise jo at det er veldig ofte 2 egg blir befruktet, men bare et lever videre..

Så de trur det kan være forklaringen til at så mange har uforklarlige blødninger :)

 

Så det trenger slettes ikke bety man ikke har en spire der vist man blør..kan være de hadde to befruktede egg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...