Gå til innhold

Squash trening


pippi81

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg trente forholdsvis ofte med høy intensitet før jeg ble gravid, og har lest mye om trening under graviditet for å finne ut hvordan jeg kan trene videre...Jeg har slutta med den høye intensiteten, og prøver å kjenne på kroppen at jeg ikke sliter meg helt ut, og det tror jeg er kjempe bra, og jeg håper jeg får trene gjennom hele svangerskapet (selv om jeg har begynt å få kvalmen nå...)

 

Jeg har tilgang til en squash hall gjennom jobben, og lurer på om jeg kan gjøre dette. Jeg har lest mye forskjellig om dette, men slik jeg tolker det selv, er det snakk om stoffet relaxin som gjør leddbåndene mykere, som gjør at man blir mer utsatt for treningsskade. jeg går da ut i fra at squash i seg selv ikke er farlig for fosteret...?

I tillegg til dette nevnes det at man ikke bør gjøre det pga tyngdekraften og at man ikke har like mye balanse som før, og at man ikke bør falle på magen. Men dette gjelder vel mest etter 1 trimester når man kan begynne å få mage??For jeg har veldig lyst å ha litt variert trening, og det sies jo også at man bør velge en treningsform hvor man gjør ulike bevegelser, og ikke står stille i en stilling...

 

 

 

Bare noen synspunkter...er det andre som har noen tanker om dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...