Gå til innhold

Noen som vet hva det kan være...? Gjør vondt!

Anbefalte innlegg

Jeg fullpumper for tiden, noe som har fungert bra. Men i går fikk jeg orntlig vond i ene brystet, er sår og øm,men bare på ene siden av brystet. Virker som brystet er "knudrete" på den siden der det er mest vondt slik som når en har spreng, men har ikke spreng. Dette harde partiet forsvinner når jeg har pumpa meg, men er fortsatt kjempevondt. Har like vondt i dag også, men nå har det flytta seg til andre side av brystet. Er så vondt at jeg ha problem å holde gutten min inntil meg på den siden. Er ikke noe som tyder på at det er brystbetennelse, brystet er verken varmt eller rødt. Noen som vet hva det kn være???

Fortsetter under...

kan det være melkekjertler ?

ellers så minner det om brystbetendelse. hør med legen din hva det kan være.

det gjorde jeg og da sa han at jeg måtte holde brystene varme og ikkj la dem få trekk osv. fikk en nese spray som jeg skulle bruke for å drive ut melka når jeg pumpa meg

Høres ut som tette melkeganger ja, jeg hadde det, det var vondt...! Viktig at du får tømt brystet ordentlig, helst annenhver time på dagtid og hver 3. på natt. For å få tømt og løst opp knutene kan du massere forsiktig mens du pumper/ammer, men bare da, for det er viktig at du masserer mens melka renner, ellers kan det faktisk bli verre har jeg hørt.. Det bør bli bedre i løpet av et døgn eller så.

Pass også på å holde brystene varme, gjerne med ullinnlegg.

Viktig å få bort de ømme kulene sånn at det ikke utvikler seg til brystbetennelse. Jeg er helt bra nå:)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...