Gå til innhold

Når forteller dere til kjente og kjære at dere er gravid?:)


annka82-har 3 nydelie gutta:)

Anbefalte innlegg

er selv bare 4 uker på vei,men kjenner at jeg klarer ikke holde på det lenge:) med begge dem andre sa jeg det stortsett med en gang jeg fant det ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som jeg skrev i tråden under vil vi vente med å si noe til vi har hatt en tidlig UL. Forrige gang mistet jeg i uke 11 og vi synes det var godt å ikke ha fortalt det til noen. Dermed slapp vi å måtte forklare oss, og siden ingen visste/vet at vi prøver slipper vi også mas om når det skal klaffe o.l. Jeg synes det er godt å ha det mellom oss en stund. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 12 uker på vei og foreløpig så er det kun 4 gode venninner og foreldrene mine som vet det. Håper å holde det hemmelig for omverdenen så lenge som mulig, så kanskje noen uker til. Jeg synes rett og slett graviditeten er en veldig personlig sak som andre ikke har noe med! Klart vi har lyst til å si det til tanter og onkler og til barna til sambo, men jeg vet hvordan ting er - når det først kommer ut så vet plutselig hele byen det! Så de får bare vente noen uker til... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi skal vente til etter uke 18...men slik som magen min vokser kan det bli vanskelig å holde hemmelig så lenge:) er i uke 6 og ser tydelig at magen har vokst..vi vil iallefall vente så lenge som mulig:) men har lyst å fortelle det til alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte vennene mine det når jeg var 6 uker på vei.. Fordi de hadde merka noe med meg.. hehe...

Og foreldrene og jobben venta jeg med til i uke 8 :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første svangerskapene fortalte vi familien etter noen uker, og resten etter 12 uker.

 

Denne gangen vil jeg nok fortelle det litt tidligere - nettopp fordi jeg vil ha støtte i mine venninner hvis jeg skulle være så uheldig å miste barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fortalte det til mesteparten allerede i uke 6, nå er 12 uker like om hjørnet:) Ved det forrige svangerskapet ventet jeg til 12 uker. Angrer på at jeg ikke gjorde det denne gangen også. har hatt mange uker med litt bekymring for at det skulle gå galt (som alle har før de 12 magiske ukene) og ytterligere litt mer bekymring for at det skulle gå galt siden alle også visste at jeg er gravid. Men men.. 12 uker om TO DAGER så da er det jo greit likevel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi ringte nærmeste familie og di beste vennene våre med en gang testen viste pos. er så trygt å godt å ha et nettverk rundt seg som man kan snakke med.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det til et par venner og nær familie da jeg var 8-9 uker på vei. De på jobben visste det et par uker før - jeg ble avslørt totalt på julebord, og klarte ikke å lyve:) Nå har vi begynt å si det til andre, mannen min fortalte det på jobben sin igår, og det viste seg at en i gruppa hans skal bli far ca samtidig:)

 

Er nå 11+2, og merker at ryktene begynner å spre seg. Fikk to meldigner med gratulasjoner igår:)

Første gangen fortalte vi det nesten med en gang. Tror bare vi hadde visst om det i et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så individuelt.. Hvis det skulle gå galt så kan det være godt at noen vet det sånn at de forstår hvorfor man er lei seg eller ikke helt seg selv... Hvis jeg er så heldig å blir gravid med nr 3 snart, så vet jeg ikke helt hvordan jeg kommer til å gjøre det.. Barna våre skal hvertfall få vite det tidlig. Det har vi bestemt oss for. At besteforeldre og sånn skal ikke være de som kanskje plumper det ut til dem. De skal få fortelle selv at de skal få en bror eller søster for de maser de om hele tida! (de er 7 og 5 år) Men på en annen side så kommer da ryktet til å gå veeeeldig fort når de får vite det, så det kommer vel til å drøye en stund før vi forteller det til dem. Bestevenninna mi får nok vite det kjapt :)

 

Men 8 uker skal det få gå før jeg forteller det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en gang jeg er sikker skal alle få vite det,klarer aldri å holde det hemmelig =) Sist sa jeg det den dagen jeg teste pos. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,jeg sa det begge gangene med en gang testen lyste gravid mot meg,så jeg klarer nok ikke holde det hemmelig noe særlig mye lengre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg sa det i dag, for pappa har burdag! han fikk et kort hvor det sto: Hold av 23 august........... for da blir du bestefar. kjempe moro å se ansiktsutrykket hans:)

 

Er i uke 9. Sa det også på jobben, ryktene hadde begynt å gå, så gadd ikke å late som lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sa det i uke 6 til familien, en uke etterpå til våre to beste venner. Nå er jeg i uke 9 og fikk spørsmålet idag på jobb om jeg var gravid....tenkte at det ikke var vits i å lyge. Jeg ville vente til iallefall uke 12 før jeg sa det til de på jobb, men de hadde allerede sett det på meg....ikke så lett å lyge når du går rundt og er hvitt som et laken med UTROLIG trøtte øyne...og i tilegg litt ekstra rundt magen siden sist.

 

Jeg personlig syntes det var godt å få fortalt det til våre nærmeste. Godt å ha noen å prate med...dele erfaring med.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til våre foreldre og søsken, gjorde det med en gang. Har hatt to spantanaborter og går det galt denne gangen også så trenger jeg et nettverk rundt meg. Forrige gangen jeg mistet, var det ingen som viste om at jeg var gravid, hadde bestemt oss for å vente og det var ikke noen god løsning for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...