Gjest Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 I går opplevde jeg for første gang trøbbel med ammingen,han sovnet etter 7-10 min,jeg prøvde å lokke ham til å åpne munnen men nei,la han da ned,men han våknet etter ca 5 min og skrek,la han til brystet igjen og det samme skjedde,slik holdt vi på fra 14.00 til ca 19.00 på kvelden,da kapitulerte jeg og dro på butikken og kjøpte morsmelkerstatning. Jeg lagde til 135 ml (han er snart 4 uker) og han drakk opp så og si alt,så han var sulten. Veldig frustrerende,det samme skjedde i dag og jeg ga erstatning igjen,men har lovet meg selv at det ikke skal bli en vane. Jeg prøver å holde 3 t mellom måltidene,men kanskje det er for kort tid mellom? men fra 14.00 til 19.00 skulle man jo tro at han var sulten og det bekreftet han jo ved å drikke mye morsmelkerstatning. Er det noen som har tips i å klare å holde de våken ved brystet,jeg kiler han under haka,rører ved føttene og prøver alt mulig for å holde han våken til ingen nytte.Begynner å lure på om jeg har nok melk til ham,skal pumpe meg i morgen tidlig å gi det,så får jeg se hvor mye han drikker og hvor mye jeg får ut. Dette er ganske fortvilende.
*Vetlis* Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Hei Skorpion73 og skytte07! Babyen din har sikkert økedag. Da er de gjerne litt grinete og utilpass. Har det akkurat som deg nå (tulla mi er litt over 2 uker) . Sitter her å har lyst til å dynge henne ned med mme :-( Men prøver og la være. På sånne dager er det viktig at du gir han når han "krever" det, å det er som regel mye oftere enn hver 3 time. For på den måten øker du melkeproduksjon :-) Du kan kile han i nakken, kle av han litt (de sovner ofte når de blir veldig gode og varme) , ta foten litt opp mot magen (forsiktig), eller småklype i kinnet.... da vil han nok beg å suge igjen. Har foresten hørt at det er melken på morgen og dagen som er mest næringsrik. Burde vært omvendt så vi kunne sovet på natten!! Har du prøvd ammete, og nesespray? Så er det viktig at du drikker masse!
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 har tenkt på dette med økedag jeg også. Vil jo helst ikke bruke mme,men var frustrert og trett i går,skal skjerpe meg med drikkingen,er ikke flink nok der,på sykehuset sa de at jeg måtte drikke minst 3 liter hver dag. Får hjemmebesøk av hs på fredag så jeg skal spørre henne også. På sykehuset sa de at jeg skulle ha 3 t mellom hvert måltid (ikke på natten),men kanskje det blir feil i forhold til Andreas,han er kanskje ikke sulten nok? avføringen er ikke grønn ennå ivertfall,har hørt at det er tegn på at babyer får for lite mat. Får se hvordan det går i morgen.
*Vetlis* Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Ja det er vel helt riktig at de skal ha hver 3 time. Tulla mi kunne du stille klokken etter de første dagene hjemme, men så plutselig, skulle hu ha pupp hele tiden, å hu roet seg ikke ned før hu fikk sove med puppen ved siden av seg omtrent! Det beste da er å gi dem når de vil ha, å tenke at det roer seg nok etter noen dager igjen :-) Det er o kunn for å øke produksjon. Venninna mi sa at det roer seg etterhvert, å økedagene vil ikke være like merkbare. Det med grønn avføring visste jeg ikke :-) Men du kan jo merke det på tissebleiene å om han får nok? Synes ikke jeg gjør annet enn å drikke jeg bah!!!
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 han var sutrete i dag også,så i dag la jeg meg på sofaen med han oppå magen og da sov han så godt! så det var litt kos og nærkontakt han ville ha mer av. Vi blir jo så opphengt i denne amminga og at de skal få nok. Er ikke bra å bli for opphengt i den heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå