Kose-KU Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Hørte det var veldig vanskelig å få deltidsplass. Stemmer det? Hvis jeg får plass kan jeg velge hvilke dager hun skal være i barnehagen selv, eller blir jeg bare tildelt dager? Er det evt bedre å søke heltidsplass, og holde henne hjemme dager vi ikke trenger barnepass? Går det?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Jeg snakket med en styrer om dette før vi søkte, og hun frarådet å søke deltidsplass, fordi de hadde ikke faste deltidsplasser. Altså måtte et annet barn ønske tilsvarende deltid for at vi skulle få, hvis du skjønner. Hvis du får, antar jeg det vil være en kombinasjon av at du får noen dager du ønsker og blir tildelt. Sånn at ikke alle med deltidsplass velger samme dagene:) Hun anbefalte å søke heltid, og heller holde de hjemme når du vil. Nå fikk ikke vi noen plass da, men jeg søkte heltidsplass selv om jeg hadde planlagt å ha han der kun annenhver dag i starten. Nå får han vel neppe plass før han fyller to, og da skal han få en fridag hver uke:)
Kose-KU Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2008 Takk for svar Det som er litt kjedlig er at kontantstøtta forsvinner hvis jeg har fullplass... Går det evt an å søke om redusert plass etter vi får fullplass?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Ja har hørt at det går an å søke redusert plass etter at man har kommet inn. Men husk at kontantstøtten reduseres ut fra timetallet i barnehagen, det vil si åpningstiden. Det vil si halv plass er ikke halv kontantstøtte, det blir mindre:( Vet ikke utregningen dessverre.
lifa og Eline Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Anbefaler å slke om 100% og når du har fått det søker du om redusert tid. da er de5 lettere å få
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå