Mø schæl! Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Vi vurderer å kjøpe Stompa Luna seng til jenta vår, en sånn halvhøy send (tipper ca 1 meter oppe i lufta) med stige opp. Fulgte med sengehest da, men syntes den var noe lav. Og nå er jeg i tvil... tenker jo på faren for å ramle ned :-(! Hm! Ellers var det jo en kjempeflott seng :-)!
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Gullet har sånn seng, hun, høyere enn 1 m, er sånn "gammeldags" Stompa Cabin. Men, hun sover i babysafe fremdeles, hun da, så hun sitter fast... Regner med å fjerne posen om ca et halvår. Gullet fyller 3 i mai.
Mø schæl! Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2008 Tusen takk for svar :-)! Godt å høre gode erfaringer med slik seng. Da kan vi evt. tenke på noe ekstra feste,evt. prøve å bygge opp sengehesten noe midlertidig.
Monstermamma Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Storesøs fikk en Stompa sweet dreams cabinseng nå i høst. Lillesøs på 2,5 år har "prøvesovet" i den noen ganger. Den har høy kant på hele siden (bortsett fra der stigen er) så jeg ville ikke vært redd for at hun skal ramle ned mens hun sover. Eneste grunn til at jeg ikke ville brukt den type seng til henne ennå er i tilfelle hun våkner på natta og prøver å stå opp i halvsøvne - og bommer eller trår feil i stigen...
Mø schæl! Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2008 Takk for svar! Ja, det er akkurat det som er bekymringen min også. Dagtid tror jeg skal gå fint, for da er hun "bevisst" og forsiktig, men det er akkruat det hvis hun våkner i halvsøvne og vil ned. Da er jeg redd det kan gå noe hardt for seg...
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 gutten min fikk det når han var 2 år og 1 mnd...Aldri detti ut, gått kjempebra - akkurat den luna cabinsengen...Åssså er den sååå fin:-)
Tingelingelate med to tomater Skrevet 8. januar 2008 #7 Skrevet 8. januar 2008 Mini fikk en slik seng i sommer, da var han 2,5 år cirka. Han har aldri ramlet ned av den...enda han står opp midt på natten og ikke er ordentlig våken. Han hopper og herjer i den senga på dagtid, men har aldri falt ned. Nå blir han 3 i februar og han elsker senga si, har gjort det fra første dag:-)
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 8. januar 2008 #8 Skrevet 8. januar 2008 Jenta vår fikk sånn seng når hun var 23 mnd og det gikk kjempe greit, hadde tenkt å bygge opp sengekanten,men valgte heller en tynnere madrass.. I begynnelsen turte hun ikke å gå ned stigen,så hun satt fint i sengen og ropte på oss om morgenen.. Nå er hun 4,5 år og sengen brukes kun til å sove i, er ikke lov å leke oppi den
Denice Skrevet 8. januar 2008 #9 Skrevet 8. januar 2008 Hei!! Dattern min har hatt høy-seng siden hun var 2,5 og det har gått kjempe fint. Ramlet ut EN gang og da "turnet" hun (Dagtid) Eller ikke noe problem, bare å sette en sengehest på? Funker her og hun er snart 5. Lykke til! )
Mø schæl! Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. januar 2008 Tusen takk for svar, både Kjipe-Laila og HegePege :-)! Godt å høre at det har gått så fint :-)! Jeg synes også senga er knallfin, og snuppa falt visst pladask for den, hehe! Da tror jeg at vi går for en Luna Cabin! Takk for svar, alle sammen!
tre små... Skrevet 8. januar 2008 #11 Skrevet 8. januar 2008 jenta mi er litt over 2 1/2.. sovet i vanlig seng uten sengehest siden ho var under 2.. hadde ikke vært redd for å la ho sove i en slik seng.. men ville nok hatt sengehest siden den er 1 meter høy;) hvis sengehesten ikke er så lav at ho kan rulle ut så går det nok bra..? men hvis du er redd ho skal gå ned fra senga i halvsøvne så er det jo noe annet.. men vil tro det går bra.. kan jo legge en madrass under til å begynne med som en trygghet?
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #12 Skrevet 8. januar 2008 Dattera vår fikk en sånn type seng når hun var 2 år og 2 mndr. Har aldri vært fare for at hun skulle dette ned. Tror faktisk det er en stor fordel når de skal lære seg å sove i stor seng at de får en sånn høy seng. Ikke like lett for de å gå ut av senga som med en lav en. Dessuten så ropte hun alltid når hun våknet og ville stå opp.Tror ikke hun tørte å gå ut selv. Men jeg syns jo det var var greitt, for da stod hun ikke opp uten at vi visste det hvertfall. Anbefaler disse sengene. Har vært veldig fornøyd og aldri redd for fall. Kun hvis de leker oppi der og hopper, men det er jo strengt tatt ikke lov.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå