Gå til innhold

Ang klage på nabo i borettslag...

Anbefalte innlegg

Naboen vår pusser opp, og bråker hele døgnet. reglene sier at boring og banking skal gjøres før klokka 19, men han holder ofte på til både 22 og 23... Vi har jo en baby som skal sove, og hun våkner ofte av dette siden det er leiligheten over oss.

det er StorBergen-leilighet. skal jeg klage til stor bergen eller til styret lokalt i borettslaget? må vi kontakte han først? (har ikke lyst til det) og hva skal stå i klagen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136476716-ang-klage-p%C3%A5-nabo-i-borettslag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke jeg ville klaget i det hele tatt jeg.

Sikkert irriterende, men opussing tar jo slutt en gang. Naboskapet skal vare.

Hadde naboene klaget på oss da vi bygget ville vi aldri blitt ferdig. Heldigvis har vi gjensidig tolmodighet med hverandre her i vårt nabolag.

Annonse

Har du prøvd å ta det opp med den det gjelder??

Vi hadde faktisk samme problemet her også, med "hu over", og da gikk jeg opp å sa ifra at det er visse regler her i sameiet som hun må følge på lik linje som alle andre.Og at vi hadde barn som skulle sove om kvelden.

Hun svarte med"Åh, visste ikke at dere hadde barn jeg. Men jeg skal følge regelene heretter".

Og etter det har det vært herlig stille gitt ;)

Regler er likt for alle!

ha ha.......du blir nok de grinete møkkanaboen som bryr deg med alt......ha ha.

Du kan jo spørre han om hvor lenge han har tenkt å pusse opp også. Kan jo hende han snart er ferdig.

han må jo forstå at regler er regler...

Annonse

Ja selv om de kanskje lever livets glade dager med festing og uten barn så finnes det oss som ønsker litt fred og ro på kveldene...

Når vi hadde folk (på nyttårsaften) sa vi ifra til alle naboer...

På nyttårsaften sto de forresten inni blokken og skjøt ut raketter, og den føyk inn igjen i vår etasje... (på den siden med inngangsdørene). begynner å bli temmelig lei nå...

Hvis det er slik at dere faktisk er redd for å ta det opp med naboene pga deres oppførsel er det mulig å legge inn en anonym klage. Da skal styrer i borettslaget kun si at til naboen deres at det er lagt merke til at reglene har blitt brutt og ikke nevne navn.Ta opp at det bor barnefamilier og andre som har skal sove og ha ro etter et visst tidspunkt...

Men dette er jo den "feige" måten å gjøre det på, og i tillegg kan det godt hende at hverken naboene eller styret tar det seriøst...

Men slik som jeg oppfatter naboene deres tror jeg ikke de bryr seg så veldig mye om noen andre enn seg selv...

Gjest irismor

Er sikringsskapet på utsiden av leilighetene?

Hvis så ta strømmen for dem, da blir det ikke mye boring eller festing.

Klart du skal skrive klage på dem. Klagen skal til styret i borettslaget. I klagen skriver du datoer og tidspunktet (hvir lenge de borer). Klag også på festingen i helgene. Bor man i blokk så bor man i blokk og må ta hensyn til reglemanget som er i borettslaget.

Trenger du hjelp til å skrive klagen så ta kontakt med meg på pm.

Har god erfaring (desverre) med å skrive klagebrev på unødvendigstøy etter "leggetid".

Etter hva du forteller om dem ville nok ikke jeg tatt det direkte opp med dem heller, hadde klagd til styret.

Har selv opplevd å bli truet når jeg har prøvd å snakke med en nabo om bråk.

Men man kan ikke bare la dem holde på så ting blir utrivelig bare fordi de er skummle heller.

Hvis de sto inne å sendte opp raketter burde jo faktisk politi blitt informert (når det skjedde selvfølgelig.) For det er jo ikke lovelig og de satt manges liv i fare for ikke snakke om brannfaren.

Send klage til styret!!

Ikke hør på de som sier det er feigt!!

Ville heller vært feig enn skambanket!!!Bor selv i blokk mens vi venter på at huset vårt skal bli ferdig,og vi er DRITTLEI alle de som IKKE kan klare å følge reglene!!!!!!!!!Selv om vi og styret har hengt opp lapper x antall ganger!!De gidder ikke bry seg!Har tenkt på om vi skal finne ut hva slags regler det finnes på dette området.Vet at det finnes en lov om at x antall skriftlige klager fra x antall naboer kan føre til advarsel om tvangsflytting,og i verste fall tvangsflytting.Men vi skal som sagt flytte i løpet av våren/sommeren,så det kan være vi klarer å bite tennene sammen så lenge.Blir redd slike ustabile folk!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...