Gå til innhold

Orker snart ikke mer

Anbefalte innlegg

Ikke misforstå, jeg er overlykkelig over å være gravid, dette var etterlengtet. Og jeg kommer ikke på noe vis til å framprovosere noe som er ille for barnet. Jeg verner spiren så godt jeg kan. Men jeg er så dårlig.

I dag er jeg 10 uker, hurra! Det er jeg glad for, hver dag er en seier, og nærmere de farefulle 12 ukene. Over halvparten av disse 10 ukene har jeg vært kvalm, de 4 siste ukene et rent mareritt. Jeg er så kvalm og trett, og jeg klarer ikke drikke eller spise skikkelig. Alt er fælt. Jeg har småbarn, som jeg ikke klarer ta meg skikkelig av. Jeg klarer ikke noe. Jeg ligger hele tiden, stort sett. Mannen min sliter seg ihjel, jobb og unger krever mye. Hjemmet er en svinesti, og det gjør bare at jeg kaster enda mere opp. Når jeg skal kaste opp, blir jeg bare enda sykere når jeg ser hvordan doet ser ut. Jeg kan ikke befinne meg i nærheten av kjøkkenet, jeg tåler ikke noe. Drikke er et stort problem, jeg må tvinge i meg, men det blir ikke nok, jeg kaster det opp igjen.

Fins det hjelp for slike som meg?

Dette er en meget ufrivillig slankekur ja.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136476033-orker-snart-ikke-mer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første og enkleste alternativ når du er så dårlig som deg kvalmestillende, du prøver først de milde og så går du opp i styrke hvis dem ikke virker....

Du kan bli innlagt og få væsketilførsel, eller du kan komme innom hver dag eller annenhver dag og få væsketilførsel...er du så dårlig at det er vanskelig for deg å kjøre/ta buss/ta tog, kan du få taxi av legen, da betaler du bare en egenandel på 120 ,- pr tur....opptil en viss sum...

Bor du for langt unna sykehuset til å reise dit hver dag, kan mannen sykemelde seg for å ta seg av barna mens du kan reise for å være på sykehuset....Det finnes også andre ordninger....

Du kan også få hjemmesykepleier til å komme hjem til deg ett par ganger til dagen for å lage mat til deg hvis du sliter med å gjøre dette selv...

Send meg gjerne pm...hvis du trenger spesielt hjelp til noe å finne ut....

Og les tipsene som jeg og andre har lagt ut:)

Dette ordner seg vettu....:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...