Gjest Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Datteren min skal hete Ava. Men jeg har et veldig kort navn, og er også litt tradisjon i min familie å ha mellomnavn. Skulle gjerne brukt mitt eget, men det er ikke noe fint, synes jeg. Og passer ikke så godt til Ava. Har noen forslag til hva hun kan hete, men er ikke "betatt" av noen om dere skjønner. Ava Emilie Ava Elisabeth Ava Erika Ava Mathea Ava Michelle Ava Othilie Noen som har noen bra forslag?;-)
christinè-elise Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Min flicka ska heta Ava-Elise, det tycker jag ær vackert! Hoppas du blir inspirerad:)
Vannmann35 Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Ava Elisabeth er nydelig :-) Men siden du ikke har falt helt for dette, her er noen andre fine kombinasjoner: Ava Elise Ava Sofie Ava Eline Ava Helene Ava Cecilie Ava Celin (lang i) Ava Tomine Ava Teodora Ava Josefine Synes Ava passer med så mye...
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Ava Christiane Ava Felicia Ava Isabel Ava Juliane
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Ava Emilie - passer ikke så godt sammen Ava Elisabeth - vakkert! Ava Erika- klinger ikke bra sammen, fine hver for seg Ava Mathea - blir litt 'juleaktig' Ava Michelle - Michelle i Norge er ha..y Ava Othilie - fint! Så ville gått for Ava elisabeth eller Ava Othilie...Fine! :-)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #7 Skrevet 8. januar 2008 Ava Britt Ava Dorte Ava Jenny Ava Karen Ava Liv Ava Live Ava Lydia Ava Mia Ava Petra Ava Sol
StorkeMammaen Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 Hva med: Ava Noelle Ava Linette Ava Ovidie/a Ava Fiona Ava Ingelin Ava Eline Ava Henrikke Ava Emine Ava Pernille Ava Celine Ava Dorthea Ava Mariel Ava Nathalie Ava Ulrikke - ikke alle navnene jeg ville valgt her kanskje, men er ganske søte hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #9 Skrevet 9. januar 2008 Syns det andre navnet bør begynne på en konsonant. Ava Beate Ava Fredrikke Ava Linnea Ava Linn Ava Mette Ava Miriam Ava Nelly Ava Hennie Ava Jenny Ava Serine
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #10 Skrevet 9. januar 2008 Ava Isabel Ava Mariel Ava Savannah Ava Elina
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #11 Skrevet 9. januar 2008 Tusen, tusen takk for utrolig mange fine navnforslag!;-) Disse står igjen som favorittene Ava Elise Ava Celin Ava Linnea Ava Isabel Ava Christiane Ava Natalie Ava Felicia Ava Isabel Ava Elisabeth Ava Othilie Ava Josefine
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #13 Skrevet 9. januar 2008 Kjenner en Ava Elizabet, men jeg er ikke spesielt glad i Elisabet... Synes Ava Othilie er fint jeg:) og Ava Mathea går.... Ellers kjenner jeg en god del som heter Ada, og det går jo an å kombinere Ava med det meste du kan kombinere Ada med. De heter hvert fall; Ada Sofie, Ada Rebekka, Ada Christine, Ada Victoria og Ada Linnea. Ganske populært navn her hvor jeg bor:) Andre forslag; Ava Konstanse, Ava Louise, Ava Eline, Ava Marie, Ava Karoline, Ava Sofie, Ava Victoria, Ava Cecilia....
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #14 Skrevet 9. januar 2008 Eller som en annen sa; Ava Matilda - Ava Matilde hadde vært fint:)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #15 Skrevet 9. januar 2008 Ava Maline Ava Mailinn Ava Melinda Ava Melody Ava Mabelle Ava Evita Ava Malene Ava Mari
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #16 Skrevet 9. januar 2008 Å, tusen takk for mange kjempefine forslag! Kommer aldri til å klare og finne det fineste, alle er jo så fine... Tusen takk, Siklerotte og Anonym 21:27;-)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #17 Skrevet 9. januar 2008 Hehe, nei det er ikke lett. Det beste er å forsøke å prøve å bruke det i hverdagen, så finner du fort ut hvilke navn du liker best. Sånn var det hvertfall for meg. mange navn som er fine på papiret.. Spennende hva som blir det endelige da! Når har du termim? ..anonym 21:27..
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #18 Skrevet 9. januar 2008 I begynnelsen av mai;-) Så har jo ganske god tid enda, heldigvis!;-) Ja, det jeg også tenker. Mange av navnene her kan jo fort bli "too much", hun skal jo faktisk HETE det, og det er ikke om å gjøre å finne det mest dollete navnet til henne, heller. Hun skal jo tross alt leve med det. Er nesten 100% sikker på Ava, har elsket det navnet siden jeg hørte det samme dag som jeg fikk vite hun var jente. Blir kjempespennende, får nok tenke litt mer på dette ja. Må jo si jeg elsket mange av dine forslag, tihi, Ava Evita osv.. Men vi får se!;-)
ma-85 Skrevet 10. januar 2008 #21 Skrevet 10. januar 2008 Veldig vanskelig, synes det meste blir litt "ave maria". Hvorfor ikke ha Ava alene?
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 10. januar 2008 #22 Skrevet 10. januar 2008 Ava Madelein må hun hete ;-)
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #23 Skrevet 10. januar 2008 Ava Madeleine var jo også nydelig, til de som lurte på hvorfor jeg ikke kan ha Ava alene: Har utrolig kort mellomnavn, og er "tradisjon";-)
ma-85 Skrevet 11. januar 2008 #25 Skrevet 11. januar 2008 Noren er et etternavn. Synes som sagt det meste blir "ave maria". Ville i alle fall ikke valgt noe som slutter på -a, eller begynner på en vokal - det blir veldig tungt å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå