Gå til innhold

Krunglete og vondt bryst

Anbefalte innlegg

Skrevet

For to måneder siden fikk jeg barn nummer to. Hadde en krunglete ammehistorie forrige gang med sopp som ikke forsvant, men denne gangen har jeg omtrent ikke vært sår i det hele tatt.

Imidlertid har jeg et skikkelig krunglete venstrebryst. Det er så veldig ømt hele tiden. Det er spesielt et par steder som hele tiden føles harde. Høyre bryst er imidlertid helt fint, selv om det er mye melk der også. Det tetter seg mellom hver eneste amming. Er det noe jeg kan gjøre for å unngå det. Borsett fra rett etter amming er brystet som regel så ømt at jeg ikke klarer å bære hverken baby eller storebror inntill brystet. Irriterende at det er så vondt!!

På slutten av forrige amming satt det seg et parti (nesten som et slags flak) bak brystvorten på venstre bryst (vanskelig å forklare). Det forsvant ikke etter at jeg sluttet å amme helt heller. Jeg kjenner det når jeg melker og det er litt vanskelig å håndmelke det brystet. Noen som vet hva det kan være og om det kan ha en sammenheng med tett og ømt bryst nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...