Gå til innhold

Noen fler med vonde mareritt?

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg blir sprø av alle de rare drømmene mine. Alt fra helt syke ting, til ganske realistiske drømmer som at jeg kommer på UL og man ikke finner liv. Jeg blir så sliten av dette.... Nå har det begynt å plage meg på dagtid også... ser det lissom for meg. Dette er noe drit! Er jeg blitt tussete eller er det fler som sliter med sånne vonde bekymringer og tanker?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136475483-noen-fler-med-vonde-mareritt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Startet med vonde drømmer nå i helgen som var.Samtidig som luktesansen har blitt mye bedre. Drømmene kan være helt grusomme og man føler at det så virkelig. Håper et ikke vil vare gjenom resten av svangerskapet. Prøver å fokusere på det som er hyggelig. I dag fikk jeg brev fra Ullevåll om at jeg får fødeplass der og fikk innkalling til UL:-)

Gleder meg.

Jeg har også mange merkelige, og skumle drømmer for tiden. Det kan være alt mulig rart, i natt har jeg f.eks. drømt om en kjempeblekksprut som hadde forvillet seg på land, og jaget etter oss. Helt vill drøm, men veldig skummelt var det iallefall når det "stod på"! Husker jeg hadde masse hinsides drømmer i forrige svangerskap også, tror det er hormonene som spiller oss noen puss.

Jeg har hatt flere angstanfall som legen trodde kunne komme av vonde drømmer og at jeg rett og slett var kjemperedd for å miste babyen i magen. Disse anfallene kom 1-3 ggr hver natt og førte til at jeg ikke fikk puste eller noe. Kan ikke huske at jeg har drømt men det er helt klart noe som har utløst denne reaksjonen.

Heldigvis har jeg ikke hatt dette nå de siste ukene og jeg håper at jeg slipper dem i fremtiden også.

Uansett så tror jeg det er helt normalt å drømme masse rart under en graviditet.

Huff...Jeg har "mareritt" nesten hver natt og ofte handler det om at jeg har mistet gutten min som er 2,5år. Leter og leter etter han i drømmen og er VELDIG redd og stresset når jeg våkner. Synes dette er fryktelig slitsomt og kjenner meg litt trist pga dette. Vet ikke hvorfor jeg drømmer slik for jeg har aldri mistet han og har heller ikke hatt SA.

Jeg er nå 15+1 uker.

Jeg også har begynt å drømme. Samboeren min må av og til vekke meg, for da ligger jeg og gråter. En natt var jeg sikker på at det satt et GEDIGEN edderkopp i taket på soverommet, som kom dalende mot meg. Lå under dyna i flere timer, for var så redd. Til slutt måtte jeg beordre samboeren til å skru på lyset og forsikre meg om at edderkoppen bare var ren fantasi... Har lest at det er vanlig å drømme mer og ha flere fantasier når man er gravid, men blir jo slitsomt til tider...

Annonse

UFF.. I natt drømte jeg at bestekompisen til mannen min døde.

Han bare falt om!

Det var jo helt forferdelig. Brukte nesten en time etter at jeg våknet før jeg hadde klart å overbevise meg selv om at det "bare" var en drøm..

Håper det blir lenge til neste gang!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...