Gjest Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Har lenge slitt med en tann som tannlegen ikke klarer å rotfylle. Ble henvist til rotfyllingsspesialist, men han sa at denne tannen desverre e ødelagt. Og at han ambefalte tannimplantat.Det koster ca 23 000! Syntes det høres litt skremmende ut å skulle ha en "skrue" i tannkjøttet. Ville trolig få støtte til regningen. Noen som har erfaring med dette???
Larserik22 Skrevet 10. mars 2012 #2 Skrevet 10. mars 2012 Jeg har tannimplantat. Slo ut 2 fortenner i en akeulykke for noen år siden. Var veldig dyrt å fikse på det, men kan jo ikke gå rundt og se ut som en bryggesjauer. Jeg bor i Hamar, men dro til Oslo etter å ha lest litt om det på nettet. Endte hos en klinikk i Oslo som het Eurodent. De var veldig ok å jobbe med. Det finnes flere å velge mellom slik som coloseumsklinikken + flere, men jeg vil gjerne anbefale den klinikken jeg dro til. Du får kikke på siden deres, evt. ringe de og høre hva de kan gjøre. Her er linken deres: http://www.tannlegeoslo.no.com/category/tannimplantat
Larserik22 Skrevet 10. mars 2012 #3 Skrevet 10. mars 2012 Og ikke minst, glemte det viktigste. Lykke til! :-))
PeppaPig Skrevet 10. mars 2012 #4 Skrevet 10. mars 2012 For mange år siden knakk jeg en tann når jeg spiste upoppa popcorn. Lang historie kort så gikk det tilslutt ikke an å rotfylle og tannlegen anbefalte meg tannimplantat. Fikk det fikset ifjor sommer. På den tiden bodde jeg i england og betalte ca £4500 for alt sammen da jeg måtte gå til privat tannlege siden det offentlige ikke dekket denne prosedyren. Takk og lov så hadde jeg forsikring og den dekket omtrent halvparten av utgiftene mine. Hele prosessen tok vel en 3-4mnd fra begynnelse til slutt. Etter at jeg fikk skrudd inn skruen så måtte jeg la tannkjøttet få gro rundt før de skrudde på min nye tann. Jeg fikk satt på midlertidig krone i denne perioden (omtrent 3mnd). Før jeg fikk implantatet hadde jeg store problemer med tannen min, men har hatt null problemer i ettertid. Tannleger er ikke min favoritt men tannlegen jeg valgte var vant til "nervøse" pasienter og fikk meg til å føle meg komfortabel og avslappet under alle besøkene mine. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2012 #5 Skrevet 10. mars 2012 Heh? 1 tann? Må være noe jeg missforstår totalt her...knakk ene fortanna mi, tannlegen satte inn en skrue og limte på den gamle tanna. Dette betalte jeg 900kr for, skulle jeg hatt krone, skulle jeg betalt 4500kr. Hva er forskjellen på implantat og krone? Godt mulig jeg er helt teit her men...
PeppaPig Skrevet 10. mars 2012 #6 Skrevet 10. mars 2012 Vesentlig forskjell på implantat og krone.. http://dintannlegeoslo.no/implantater.htm http://dintannlegeoslo.no/krone.htm Og veldig forskjell i pris
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #7 Skrevet 11. mars 2012 Hva man ikke visste hehe takk for link He..... priser da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå