Gå til innhold

hjelp!!


chick28 blir trebarnsmamma=)

Anbefalte innlegg

I dag er jeg skuffet/sinna og lei meg... pga jobb.

Jeg er jo 100% lærling, og trives veldig godt der.

Men nå når jeg kom tilbake etter sykeperioden min så ba jeg om å slippe unna de tyngste pasientene, det er 2 stk, av og til 3.

Og joooooda, det skulle gå greit. Men neida nå går det ikke greit alikavel. Skulle få tilrette lagt arbeid, andre oppaver osv. Men i går kom veilederen min og forlangte å vite hvorfor foran alle andre kolleger, og ble sur da jeg ikke kunne dra til de tyngste, Så til slutt forklarte jeg henne hvorfor, men jeg mistenker henne for å uansett ha klaget til sjefen min. Å jeg kunne ikke ta seinvakter (skulle det i dag) fordi da kunne jeg ikke hjelpe til nok. Det ble feil for den andre seinvakta. Jeg ble forbanna og fikk 50% sykemelding. Leverte den i dag, og noen timer etterpå så kom sjefen min og sa at når jeg var 50% sykemeldt og skulle ha tilrette lagt arbeid når jeg var der så ble alt så vanskelig og det ble irritasjon blandt kolleger og derfor skal de omplassere meg til psykiatrisk dagsenter tre dager i uka!!

Fy fader jeg ble så skuffa, synest ikke det er rett å gjøre det slik. De bruker meg som arbeidskraft, hadde ikke de hatt meg så hadde de måtte leie inn folk... og de som er der hadde måttet tatt de tunge brukerne uansett. Fanken altså... vil ikke dette. Merkelig til styr det skal være å være gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fy så dårlig gjort!! Var jeg deg ville jeg tatt kontakt med lærlingkontoret der du bor. Dette kan de vel ikke gjøre,kan de det?!

Du må hvertfall ikke finne deg i å bli "brukt",mange arbeidsplasser kan dette med å bruke lærlinger til billig arbeidskraft.

 

Man blir litt fortvilet da man selv gleder seg over det å være gravid,og andre (som f.eks jobben) ikke klarer glede seg på andres vegne... Ordentlig dårlig gjort!!!!!!!!!!!

 

Lykke til med graviditeten og arbeidssituasjonen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakke med legen din..og si de tilrettelegger ikke arbeidet til deg..så kanskje du får full sjukmelding istedet!!

Psykiatriske pasienter er ikke akkurat enkle pasienter det hell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må gjerne bruke meg til å gjøre arbeidet til de "utdannede" men da får de fanken meg behandle meg på lik linje med de andre. Hadde noen andre vert gravide så hadde de fått ilrette lagt, hvorfor skal ikke jeg få det??

Og lærlingsjefen som sitter på kontor å deligere lærlingeplasser har sammen med min sjef (bak min rygg) kommet til den løsning at jeg skal omplasseres...

Skjønner ikke at det kan være lov... Sjefen min klaget over at hun kunne liksom ikke gi kollegene mine noen grunn til hvorfor det var slik, det holder med å si jeg er plaget med ryggen!!!! Noe som forøvrig er sant etter tidligere yrkesskade. Skal jeg måtte fortelle alle i UKE5 at jeg er gravid for at alle skal være fornøyde????? FAEN!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille meg venter nr3...

Ja jeg har tenkt på det, og kommer til å ringe legen min i morgen. Men hva skjer med lærlingtiden min?

Og jeg glemte og fortelle at dit de plasserer meg(psyk dagsenter) det får jeg ikke godkjent som praksis... hva fanken skal jeg der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke får godkjent det som praksis kan de ikke ha lov til å flytte deg dit??! Da ville jeg hvertfall forlangt å få det godskrevet,om ikke kan du jo bare sykemelde deg da,og det vil de vel ikke??

For et opplegg!!

 

Men som andre sier her,jeg ville tatt det opp med legen din;)

Kan ikke behandle deg som dritt fordi du har blitt gravid,punktum!!!!

 

Stå på!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk for svar.

Jeg får det nok ikke god skrevet.

Skal ringe lege i morgen tidlig, og ringe lærlingetilsynet og på møte med hun som ordner lærlingeplasser.

Dette finner jeg meg ikke i og skal heller 100% sykemelde meg enn å gå i den dritten der. Så slipper de å sure seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,og om du da sykemelder deg så kan de sitte igjen å angre på at ikke de tok hensyn til din graviditet og deg. For da vil de sikkert finne ut av hvor mye de hadde bruk for deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sant.

Skal ta meg en prat med helse og omsorgs sjefen også..

Kan få vite hvordan de oppererer rundt om på huset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...