Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Jeg har proevd syntocinon spray fordi jeg har ei jente som er veldig utaalmodig ved puppen og omtrent nekter aa suge dersom melka ikke kommer med engang enten ved spray eller massasje. Etter aa ha brukt dene i et par mnd har utdrivningsrefleksen saa og si forsvunnet... Jeg kan naa stimulere brystvortene eller pumpe i opp til 1 time foer melka renner og av og til kommer ikke melka da heller, saerlig paa natta. Jenta mi blir hysterisk og tar heller ikke flaske med mme, ellers hadde jeg slutta aa amme paa dagen. Har naa flytta til utlandet der jeg ikke faar tak i mer syntocinon.. Lurer bare paa om andre har opplevd det samme, og om den evt. forbedrer seg igjen??
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Jeg opplevde akkurat det samme faktisk! Måtte tilslutt slutte å amme, men da var hun også 10 mnd gammel og syntocinonen hjalp meg til å amme så lenge (sleit med puppenekt). Merkelig men kanskje det er fordi man "tukler" for mye med naturen... Mener å huske jeg klarte å få den tilbake igjen så vidt en liten tid før vi ble lagt inn på strekkbehandling (hoftedysplasi) og da begynte jeg med den igjen (måtte henge over senga og amme henne -auau!). Lykke til iallefall.
*Vetlis* Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Oi, dette likte jeg ikke å høre.... Kan jeg spørre dere om hvor ofte dere brukte den da? Jeg bruker den ikke så ofte, men 1 gang om dagen kanskje?
trollet66 Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Jeg har tidvis brukt mye syntocinon mange mange ganger pr dag(noen ganger flere ganger i løpet av en amming/pumping)....., pga brystbetennelser mv. Jeg opplever ikke noe avhengighet eller noe dårligere uttdriving etterpå av den grunn. Tror mye sitter i hjernen her.... Noen ganger kan selvfølgelig uttdriving komme litt senere i gang eller være vanskelig, men da er jeg kald eller litt stressa, stress = adrenalin og adrenalin = dårlig eller ingen utdriving. Tror du skal ta det helt med ro og få tilbake troen på deg selv. Du kan bruke varme om slag før amming/ pumping det lettergjør utdriving, drikk lite kaffe og annet som hemmer utdriving. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 HI her. Takk for svar alle sammen. Jeg brukte sprayen omtrent til hver eneste amming i noen mnd. Har naa vaert og kjoept meg ny brystpumpe og skal proeve aa faa tilbake refleksen. Har proevt det meste ang. aa slappe av og tror ikke det er stress som gjoer at refleksen uteblir men har kanskje heller tro paa at hjernen min ikke tror at det gaar an uten spray naa. Men under over alle under: Var paa kafe i dag. Grua meg som en hund til lille skulle vaakne og ha pupp men utrolig nok kom melka med en eneste gang, jeg var jublende glad!!! Haaper det ordner seg!
Expat Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 Husk at mye sitter i hodet! Det er mange som heller isotonisk saltvann på syntocinonflaska, så kommer utdrivingen automatisk igjen! Jupp, puppen er så teit haha... alle "ritualer" funker. Om det er et glass vann, barnets gråt, spray, pumpa kommer frem, div.
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #7 Skrevet 14. januar 2008 Jeg brukte den også til hver amming i flere mnd... Hvis du klarer å holde deg til en gang om dagen tror jeg ikke du skal bekymre deg. Jeg brukte som sagt sprayen i flere mnd ved hver amming før den mistet sin "trolldom": Prøvde også saltvannsspray men det funket IKKE hos meg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå