Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Hva gjør dere når babyen trekker seg bort fra puppen og det står fire stråler rett ut? Jeg blir en smule stressa når jenta mi får melk i hele ansiktet pluss at alle klærne (hennes og mine) blir våte. Har alltid en klut under puppen, men gris blir det uansett. Er dette et vanlig problem?
Minimio Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Jeg har det på samme måten. Jeg har en utdrivningsrefleks som er veldig sterk og når melken spruter trekker lillesøster seg bort fra brystet enkelte ganger. Storebror var en mer "tapper" ammer og "kjempet" seg gjennom de første harde strålene. Men lillesøster er en diva uten like som setter i gang et veldig leven når melken kommer for fort. Grin og søl og veldig strevsomt:-) Har dessverre ikke noen gode tips. Jeg har alltid ammeinnlegg i nærheten som jeg holder foran brystet når det skjer. Man kan også sette fingeren på brystvorten som en ringeklokken. Håper det går bedre med tiden når de blir større og klarer å spise bedre. Min datter er 2 måneder, hva med din baby?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Jenta mi er 5 uker, har vært sånn en stund nå (ikke alltid, men ofte viss det er en stund siden forrige måltid). Ofte får hun også melka i vrangstrupen og jeg mistenker at dette kavet er noe av grunnen til luftsmertene hun ofte får etter mat. Tror det hjelper om hun spiser litt oftere, men om natta vokner hun ikke før etter ca 4 timer og da er hun hissig på puppen. Tror også det hjelper å håndmelke litt først sånn at trykket er litt mindre, men ikke alltid jeg orker det heller, spes ikke på natta! Vi skal vel være glade for at melka kommer når den skal, men litt slitsomt er det ja! HI
*Vetlis* Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Oi, dette likte jeg ikke å høre.... Kan jeg spørre dere om hvor ofte dere brukte den da? Jeg bruker den ikke så ofte, men 1 gang om dagen kanskje?
*Vetlis* Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Eh... hva skjer her da? var ikke her det innlegget over skulle komme! Beklager rotet!
Trolleliten Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Heisann Jeg bare holder litt for brystvorta, da stopper det som regel. Så fortsetter hun når hun vil (dvs ca med en gang) vet ikke om det spruter like mye da, men jeg kjenner godt at det forsvinner melk... Dette fungerer i allefall bra for oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå