Gå til innhold

seteleie, noen som kan svare meg?

Anbefalte innlegg

Jordmor har ikke klart å kjenne hvordan barnet ligger inni magen de siste gangene jeg har vært til kontroll. Hun nevte derfor at det var en viss sjanse for at barnet ligger i seteleie. Jeg skal til ny kontroll om en uke, da er jeg i uke 32,og jordmor sa at dersom hun ikke kunne kjenne hvordan barnet ligger da, må jeg til ul på sykehuset. Noen som kjenner til prosedyren videre? blir det måling av bekken og hele pakka da eller?

Jeg er lita av vekst, har det noe å si i forhold til bekkenmål?

håper på svar

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136474111-seteleie-noen-som-kan-svare-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom fosteret ligger i seteleie får du muligens tilbud om vendingsforsøk. Her varierer praksis fra sykehus til sykehus. Synes å huske at man lykkes i ca halvparten av tilfellene, men flere babyer snur seg tilbake igjen. Vendingsforsøk skjer vanligvis fra uke 34-36.

Dersom babyen fortsatt ligger i seteleie etter evt vendingsforsøk og du er innstilt på setefødsel vil det bli tatt bekkenmål. Dersom du er veldig liten av vekst (under 160) blir det vel alltid keisersnitt. Førstegangsfødende blir også ofte anbefalt keisersnitt siden man ikke vet hvor stort barn man kan føde.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...