mamza Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Jeg er gravid og har fått bekreftet at fosteret er i livmoren og at det er hjertelyd. Alt ser fint ut. Jeg klarer likevel ikke helt å slippe frykten for å miste en gang til. Jeg har i løpet av kort tid hatt xu og tre spontanaborter. Denne gangen var hcg stigningen mye høyere enn tidligere. Men jeg er redd nesten hver gang jeg skal på toalettet i tillfelle det kommer blødning. Er nå over 8 uker. Ser veldig frem til de første 12 uken har gått...Noen andre som har det sånn eller har noen gode råd...
Mony74 Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Jeg hadde det slik den første tiden, men var heldig og fikk veldig god oppfølging av en gynekolog jeg gikk til og var der for sjekk 1 gang uka den første tiden. Så når jeg hadde vært der, sett at Hcg stigningen og progesteronnivået var normalt og at hun så hjertebank på ul så slappet jeg av helt til et par dager før neste gang jeg skulle dit. Jeg fikk også en progesteronkrem et par uker, som antakelig var mer for placeboeffektens skyld enn at jeg virkelig trengte det. Men det gjorde at jeg følte jeg gjorde alt jeg kunne gjøre for at det skulle gå bra og mer kan man jo ikke få til. For min del innså jeg at jeg bare måtte holde ut den angsten for blod på papiret etter dobesøk, nå er jeg snart 26 uker på vei og det er lenge siden jeg tenkte på det. Tror mange uansett om man har spontanabortert tidligere eller ikke har den angsten der, så den kommer man muligens ikke unna uansett. Uansett for meg hjalp det å få tett oppfølging av en som forsto hvorfor jeg var litt ekstra stressa og nervøs etter en SA og en MA.
mamza Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2008 Takk for svar. Jeg har ikke fått mer oppfølging fra sykehuset etter han så hjertelyd og at fosteret lå i livmor. Han sa at alt var normalt og at jeg kunne gå til vanlige kontroller hos fastlegen. Det er egentlig bra siden jeg blir litt ekstra stresset med sykehuset..Men det hjelper å høre at det er vanlig å være nervøs og at det som regel bare er følelsene. Jeg prøver å glede meg over at det ligger en liten spire og vokser inne i magen. Det er jo helt fantastisk.
Mony74 Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Ja det er helt fantastisk! Og det med at Hcg nivået ditt er mye høyere nå enn det har vært tidligere og at legen har funnet hjerteaktivitet gjør jo at du nok kan slappe av å konsentrere deg om at det skal gå bra denne gangen. Og enig med deg at hvis sykehuset gjør deg stressa så er det jo ikke noe poeng å dra dit for ekstra sjekk. Krysser fingre for at det skal gå bra for deg denne gangen!
mamza Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. januar 2008 Tusen takk for det. Godt med gode tanker
augustmom Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 hei, føler på det på samme måte. redd for å gå på do tilfelle blødning. redd når jeg har vondt i ryggen osv. fikk en jente i 2005 som døde noen timer etter fødsel av ukjent årsak, ble gravid på nytt i sommer men spontanaborterte. så nå er jeg gravid på nytt. er 7 uke på vei. ønsker ingenting mer enn at det går bra denne gangen. skal på første kontroll på tirsdag så jeg håper de tar meg alvorlig ang frykten.. håper det går bra for deg å. lykke til:)
mamza Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. januar 2008 Tusen takk. Så trist å høre om datteren din. Håper alt går bra denne gangen!! Jeg skal krysse fingrene for dere på tirsdag. Du burde få god oppfølging under hele svangerskapet siden du har mistet en datter rett etter fødsel. Hvis de ikke tilbyr deg det burde du be om det. Jeg håper også at det virkelig går bra denne gangen. Masse lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå