Gå til innhold

Emmaljunga City Cross med hardbag. Erfaringer?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en sann vogn, ikke fått bagen enda- den er på vei... Men så lurer jeg på noenting.

- Man må jo ta bort bøylen som er på sportsvognen, hvordan gjør man dette? Stod ikke noe i bruksanvisningen...

- Tar man bort det stoffet som selen er festet i når man setter i kombibagen? Ellers blir det jo ikke flatt....

- Er det sann at man kan sette ungen opp i selve bagen? Altså løfte bakerste delen?

Prøvd å søke på nettet om Emmaljunga sine sider selv, men fant ikke noe svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er city bagen du skal ha bytter du ut hele sportsdelen med bagen. Er det softbagen skal den stå oppi sportsdelen, men siden du skriver hardbag regner jeg med det er citybagen du tenker på. Bagen har ikke regulerbar bunn slik at babyen kan sitte i den. Da må du bytte over til sportsdelen. Lykke til, det er en fantastisk vogn!

Skrevet

Er IKKE City bagen, og ikke soft bagen- men den løse harde kombi bagen med egen mini kalesje jeg mener.

Virker som om det ikke er mange som har denne..

Vognen er super så langt, bare venter på ungen som kommer i februar så den kan tas i bruk...

Skrevet

er det den med fire hjul du har? Ikke den 360? Lurer så fælt på hva jeg skal kjøpe, har tfk twist nå og syns det er så herlig med svingbare hjul...

Skrevet

hei!

jeg har denne vognen med hardbag og stormtrekk, og har brukt den siden januar i fjor. Er veldig fornøyd med vognen- den er enkel i bruk, veier lite, er nett å få inn på trikk og tog, og vi har fin plass i bagasjerommet på bilen. Brukte den med hardbag fra januar-august i år, bagen er stor og romslig, selv med lammeskinn/og eller skinnpose i på vinteren. Denne vinteren brukes den som sportsvogn, med skinnpose/voksipose, og stormtrekk utenpå. Kjekt også med integrert myggnetting i kalesjen om sommeren, og medfølgende regntrekk!

Bøylen på sportsvognen må fjernes, det er skruer på hver side i enden på bøylen, det medfølger umbraconøkkel. Jeg har ikke fjernet noe annet i vognen, hardbagen står solid i sportsvogndelen når bagen legges oppi, bare legg ned ryggen helt. På hardbagen er det ett sikkerhetsfeste på hver side som du fører ned langs siden på vognen, for å feste den til en festeanordning som er montert på selve vognen. Da er bagen ordentlig festet.

Jeg har ikke sett at man kan sette opp barnet i selve hardbagen.

Lykke til!

Skrevet

har og hatt denne vognen :)

bagen har ikke sånn at du kan sette barnet opp dessverre,noe jeg savnet.

tror emmaljunga duo edge har sånn.

men den er jo også mye tyngre.

Skrevet

Tusen takk for svar, akkurat det jeg lurte på.

Får se hvordan den skal festes når vi får den. Håper ikke den er forsinket, for Barnas Hus O Olsen Stavanger sier den skal produseres i uke 4 og leveres de i uke 5. Da er det allerede februar og ikke lenge igjen... Men kan vel til nøds kun bruke sportsvognen med poser i krise tilfelle om den ikke skulle komme tidsnok.

Fulgte ikke med umbraco nøkkel til vår vogn, men kansje det gjør det til bagen? Står vel der også hvordan den skal festes... Dessuten har vel handy mannen av en sambo tatt vare på en slik nøkkel fra før...

Bra du sier bagen er stor, for mange sier den er alt for liten-og at en burde valgt City Bagen- men jeg vil ha en løs bag man kan ta lett inn og ut og evt bruke til å sove i....

Skrevet

heisan, når du sier det er det mulig at også vi brukte en umbraconøkkel vi hadde for hånden, når jeg tenker meg om.

Mitt barn hadde iallefall god plass i bagen, men det er sikkert litt individuelt, basert på hvor fort og mye barnet vokser etterhvert.

Løs bag var kjekt for oss med trapper opp uten heis, og kjekk å ta med inn når barnet sover m.m.

Skrevet

Jeg var og kikket på en sånn vogn i går. Jeg og samboeren min hadde egentlig bestemt oss for city cross med city bag, men da jeg skjønte at city bag ikke hadde bærestropper, så droppet vi det. Da tenkte vi å ta en hardbag i stedet. Vi dro derfor til butikken for å få demonstrert city cross med hardbag.

Jeg må bare innrømme at vi ikke ble overbevist om at dette var en god løsning. Det er mulig at hun dama i butikken ikke helt visste hvordan hun skulle montere den ordentlig, men bagen så knapt nok ut til å passe oppi vogna. Når du satte bagen helt inn, så stod den med litt skrå helling, slik at bena på babyen vil ligge lavere enn hodet (for så vidt bedre enn om det var omvendt, men likevel). Vi droppet derfor denne løsningen.

Er det slik at dere som har denne løsningen har fått det til å fungere på en bedre måte enn det dama i butikken gjorde? Ser bagen ut til å være en naturlig del av vogna? På Simo sin kombivogn (som vi i utgangspunktet hadde utelukket på grunn av litt kjedelig design og høy vekt) hadde en bag som så ut til å gå helt i ett med sportsvognsdelen, på city crossen var det helt tydelig at dette var to separate deler (som etter min mening ikke så ut til å passe særlig godt sammen).

Vi prøvde også mykbag-løsningen, men det så jo bare dumt ut.

Vi endte faktisk opp med en løsning som gikk ut på å legge mykbagen oppi city-bagen. Dette gjør at vi da får en bærebag med bærestropper på. Vi trenger jo ikke å bruke den hvis vi vet at vi ikke skal ta bagen med oss noe sted (jeg klarer ikke å bare rundt på city bagen, ettersom den ikke har stropper). Imidlertid var dette en løsning som endte med at vi må kjøpe både city cross vogna, city bagen og softbagen, samt at fottrekk og stelleveske kom i tillegg. Totalt endte dette på ca kr 9.500, noe vi syntes var en ekstremt høy pris å betale for en løsning som kanskje ikke var helt optimal...

Så nå lurer vi rett og slett på om vi heller skal gå for simo kombi til kr 5000 i stedet, til tross for at den har et kjedeligere design og er betraktelig tyngre å løfte...

Men dersom dere som har hardbag-løsning kan bekrefte at denne løsningen faktisk ser ut som én vogn, og ikke en type vogn med en bag inni, så går vi kanskje for det likevel.

Glemte å si at den bøylen måtte skrus av med umbraco-nøkkel, det var egentlig det jeg skulle si. :-)

Det skal ikke være lett å finne den rette vogna...

Skrevet

Noen har skrevet på babyverden og lagt ved bilder av denne med hardbag

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=5017109&mpage=2

ser ikke ut som bagen står skeivt da. og som noen har skrevet over her når jeg spurte om man måtte ta ut selene- så måtte man ikke det. og at den festes så den står stødig.

nå har ikke jeg fått dette demonstrert i butikken jeg kjøpte vognen, de hadde ikke engang hørt om hardbag- bare city bag- og hadde aldri hatt den inne. men bestilte den for meg da jeg var bestemt på forhånd etter å ha sett den hos en bekjent.

Skrevet

Enig i at den ikke så skjev ut på det bildet. Litt vanskelig å se da, ettersom den hadde sånt trekk over på det bildet som viste best, men ingenting hadde gledet meg mer enn dersom man kunne få denne løsningen til å fungere helt fint. Synes jo vogna er kjempefin sånn ellers.

Skrevet

Jeg kjøpte city crossen som sportsvogn, men brukte teutonia softbag i vogna de første par ukene. Jeg måtte være litt nøye når jeg satte bagen inn, men den sto ikke skjevt da. Tror hun som viste dere vogna ikke har satt den godt nok inn i vogna:) Jeg kjøpte ensfarget fotpose til å ha over mykbagen pga softbagen selvsagt hadde andre farger enn city crossen:) Det gikk helt fint det. Du får vel både softbag og hardbag i samme farger som vogna? Har du en sånn bag oppi ser vel vognen ut som en helt alminnelig kombivogn;)

Hvis du ikke har kjøpt alt ennå kan du vel ev kjøpe en billig softbag som kan brukes i alle vogner så sparer du litt i forhold til emmaljunga sin softbag? Vet hvertfall rudo selger en softbag til 5-6hundre kroner.

Skrevet

Jeg har nå vært og kikket i en annen butikk på city cross med hardbag. Det ble akkurat det samme der, bagen ligger ikke helt flatt, for man kan ikke legge ryggen i city crossen helt 100% flatt (selv om det står det i beskrivelsen, og den egentlig ser ganske flat ut). Det er bare en svak helling, så det er helt sikkert ikke noe problem. Det var vel egentlig mest det at bagen ikke så ut til å passe så godt oppi vogna liksom. Men jeg er sikkert veldig pirkete da, i tillegg til at vi nok en gang fikk demonstrert med sportsvogn og bag i to forskjellige farger. Blir jo litt rart da uansett. :-)

Det som var fint var at vi tilfeldigvis ramlet over en city bag med bærestropper!!! :-) Gjett om jeg ble glad! Kjøpte den på flekken selvsagt, det var noe de hadde igjen fra fjorårets kolleksjon. Stroppene virket mer enn solide nok, så det har jeg ikke noe problemer med. Så da er vogna vår i boks, da blir det city cross med city bag (med bærestropper). ^^

Skrevet

var å bestilte city cross med hardbag og spurte da om det var bra med slik helling på bagen. Det er gunstig for barnet å liggge med underkroppen litt lavere. Dama sa at flere vogner var laget slik at helte, nettopp for at dette er gunstig for barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...