ma-85 Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Vi sliter litt med jentenavnet. Får vår første i april og vet ikke kjønnet. Blir det gutt, skal han sannsynligvis hete Thorbjørn, men jeg synes det er vanskelig å finne jentenavn. Har tenkt litt på Astrid, men jeg vet liksom ikke. Vil ha et norsk/nordisk navn, som passer til Thorbjørn (får vi en gutt senere vil vi sannsynligvis bruke det da og - er oppkalling). Noen som har noen ideer? Bryr meg ikke om det er vanlig, er vel få toppnavn nå for tida som er opprinnelig norske likevel, så jenta blir nok ikke en av fire i klassen med samme navn uansett. Navnet kan være kort eller langt, med eller uten æøå, vanlig eller skjeldent. Takknemlig for forslag.
Lille Blå Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Hva med Oline? Eller Eline? Ellers har jeg sansen for Thora, men det blir kanskje for likt Thorbjørn? Astrid er også veldig fint!
Gulp Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Ragnhild Johanne Astrid Benedicte Marie Margrethe Ingrid Ingvild Inga Ingeborg Ingebjørg Nora Oda Sigrid Tora Jenny Signe Solveig Solfrid Tordis Ble litt hummer og kanari, men håper noe faller i smak:)
Vipsenmamma Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Astrid er kjempefint. Hva med disse? Ellen Agnes Solveig Ingvild Merete Synne Elise Eva Ingeborg Sigrid Berit Turid Tale Kristin Taran
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Gudrun Gunvor Jorunn Asbjørg Asborg Eldbjørg Kristin Frøydis Veslemøy Åshild Gunnhild Guri Siri
Vannmann35 Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Torbjørn er et kjempekoselig navn :-) Til en jente, evt. søster synes jeg det passer med: Kristin Hanne Ingeborg Kirsti Kjersti Ingvild Margrete
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #7 Skrevet 8. januar 2008 Asta Brita Dagmar Eldbjørg Frøydis Gøril Haldis Inger Jofrid Kjellaug Liv Målfrid Norunn Olaug Rannveig Sigrun Torill Ulvhild Vigdis Øydis Åshild
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #8 Skrevet 8. januar 2008 Liv Unni Karen Margrete Agnete Hansine
Jannamor Skrevet 8. januar 2008 #9 Skrevet 8. januar 2008 Vil slenge på Esther til gruppene her. synes det er fint
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #10 Skrevet 8. januar 2008 Astrid synes jeg var et fint forslag. Hva med Sigrid, Vårin eller Sunniva
Da HarViTreUnger Skrevet 9. januar 2008 #12 Skrevet 9. januar 2008 Anette Synøve Synne Kristine Turi Runa Johanne Frøya
ma-85 Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 10. januar 2008 Liker Tora, Åshild, Ingebjørg, Frøydis, Johanne og Veslemøy bl.a. Takk for mange fine forslag!
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #14 Skrevet 14. januar 2008 Petra eller Petrine er morsomme gamle navn.
furia Skrevet 14. januar 2008 #15 Skrevet 14. januar 2008 Elinor Emma Eli/n Eline Elivira Johanne/a Judith Julie Ingeborg Inger Magda Konstanse Matea Ellen Marianne/Mariann Solfrid Gøril Grete Kari Karine/Karin Laila Irene Tyra Nikoline
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #16 Skrevet 15. januar 2008 Jenta mi heter Sigrid, du kan få det som forslag ... Thorbjørn er et flott navn, men jeg ville skrevet det uten h. Ser ikke hensikten med stumme bokstaver.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #17 Skrevet 15. januar 2008 Astrid er et av de fineste navnene jeg vet om. Ellers av jentenavn kan jeg foreslå disse som jeg liker kjempegodt: * Åsa * Jorunn * Tordis * Inga * Norild * Alma * Jenny * Hilda Er Thorbjørn oppkalling? Kjempefint navn, men liker bedre Torbjørn (uten h)
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #18 Skrevet 16. januar 2008 Torbjørn er et solid og godt navn, et godt valg, synes jeg. Synes du har fått veldig mange gode forslag til jentenavn, men slenger i vei noen jeg også... :-) Gerd Åste/a Synna Ingvild Signe Ragnhild Ragna, Ragne, Ragni Berit Liv/e Randi Solveig Solfrid Solvår Hanna Kirsten Kristin Kirsti Sissel ....... og mange, mange flere.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå