Gå til innhold

Hvordan lage laks?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anbefaler ovnsbakt laks, veldig enkelt og myyye bedre :) La bare laksefileene i en ildfast form sammen med de grønnsaken jeg ville ha. Kan helle på fløte, hvitvin og litt sennep om du vil, eller bare lage en saus selv. Google laks eller oppskrift laks så kommer det opp mange gode forslag.

Har aldri kokt laks, men det blir noe lignende dersom du legger den i folie, og ovnsbaker den. Tipper en 1/2 times tid, på 180 grader. Det er lett å sjekke når den er ferdig, bare åpne folien, og se om fislen "deler" seg, og er pent rosa :)

Ellers kan jeg anbefale den stekt, med salt, og pepper. Kjempegodt.

Idag laget jeg fiskepinner av laksefilet :) Fant oppskrift i det nyeste foreldre og barn bladet.

Delte fileten i passe biter, duppet dem i først mjøl, så egg, og til slutt griljermel/strøbrød, og stekte dem på middels varme til de var gylne.

De var helt nyyydelige :):) Og enkle å lage.

Hadde kokte poteter, gulrot, kålrot, smør, og rømme til. Mmmmmm...

Takk for svar. Ringte på mamma også så det blir nok ovnsbakt laks i dag. Har kjøpt med poteter og lofoten fiskesaus(vet ikke om den er god, men tenkte å prøve). Jeg kjøpte noen fileter som var sitron og peppermarinert. Tror det blir godt. Jeg spiser veldig lite fisk, og skal skjerpe meg nå framover. Om dere har noen andre gode retter med annen fisk, så setter jeg også pris på det!!

Annonse

Ofte man får seg positive opplevelser når man bare tør å prøve :)

Filet av hvitfisk er også kjempesnadder å lage i ovn. Og for ikke å snakke om seifilet stekt i panna m stekt løk og revet gulrot! Sjekk www.godfisk.no masse inspirasjon til gode fiskemiddager :)

Nammenam tror d blir no fisk til middag i morra gitt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...