Gå til innhold

Hva er best av pyrisept og klorhexidin til å rense navlen med?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

vi fikk beskjed om og bruke klorhexedin på sykehuset så vi brukte det

Skrevet

Jeg spurte etter pyrisept til å rense navlen med på apoteket, men da fikk jeg beskjed om at det var bedre å bruke klorhexidin...

Skrevet

Vi fikk beskjed på sykehuset at vi godt kunne bruke kun vann til rens av navlen.

Men kan ikke se at det egentlig spiller noen rolle mellom klorhexidin og pyrisept :o)

Skrevet

jeg fikk beskjed om å ikke gjøre noe me den. hvis det var blod el no der skulle jeg bare ta en fuktig klut å tørke forsiktig rundt navelen. men fikk me resept på no rensegreier jeg skulle bruke hvis det så ut som det blei litt betent el no. skulle også være nøye me å holde det tørt. brettet ned bleia så den ikke lå oppå( kan bli fuktig under der)husker ikke helt.. men du får opplæring på sykehuset om hva du skal gjøre.

Skrevet

Vi fikk beskjed om klorhexidin!

Annonse

Skrevet

Dersom babyen ikke har væskende navle, med blod eller gult/grønt puss kan man bare vaske med kokt avkjølt vann med bomullsdott. Væsker det, bruker man klorhexidin.

Husk også å vaske navlen ETTER babyen har vært i badekaret.

Hilsen helsesøster og nå snart mamma.

Skrevet

Tørke den, mener du?

Begynner å bli en del år siden sist, men mener å huske

at den skulle tørkes med Q-tips etter bading. Holde den mest mulig tørr og fin? :o)

Skrevet

....Må vel sikkert vaske navelen ren etter bad hvis man har brukt oljer eller lignende i vannet....

:)

Skrevet

Tror ikke det er store forskjellen, egentlig. Jeg har alltid "dillet" minst mulig med navlen til mine barn, bare latt den lufttørke og tatt bort evt skorper, og ikke trengt å bruke noe annet i det hele tatt. Den tørket greit inn og falt raskt av på alle tre.

Skrevet

vi brukte pyrisept,men kommer til og bruke klorheksidin denne gangen,ikke spør meg hvorfor,men det blir det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...