Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #1 Del Skrevet 8. januar 2008 Lillegutt er 14 1/2 mnd og vi driver med tilvenning nå. Han skal gå tre dager i uka. Første dagen var jeg der hele tiden med han og ga han mat når det var lunsj, i dag var det kanskje meningen at han skulle være der litt alene, men ingen av de ansatte sa noe. Bør de ikke si f.eks at nå ser dette her ut til å gå bra, så kanskje du kan si hadet til gutten din og gå deg en liten tur, så ser vi hvordan det går? Ja, eller noe sånt i hvertfall. Så jeg var nå der jeg da, og så spurte jeg hun som er primærkontakt hva det egentlig vil si/innebærer, for det har vi ikke fått noe informasjon om. Første dagen fikk vi bare vite hvem som skulle være primærkontakt. Nei, det var ikke noe spesielt med det egentlig, jeg kunne jo henvende meg til henne hvis jeg lurte på noe, ellers innebar det ikke noe spesielt. Hun lekte litt med lillegutt første dagen da, før hun ble opptatt med å ta imot andre barn som ble levert i barnehagen. Ellers trakk jeg meg unna når det var lunsj i dag, tenkte det var lurt at ikke jeg ga han mat, så da tok en av ped.ledene ansvar for det og ga han mat og det gikk fint :-) Etter lunsj spurte de om han sov på dagen. Ja, det gjør han sa jeg, men vi får vel reise hjem og sove i dag. Jaha..... Ok, så sa vi hadet til alle og dro hjem. De sa ikke noe om at kanskje jeg burde ta med vogn neste gang og prøve å la han sove i bhg.... Forøvrig bemerket jeg første dag at stikkontakter ikke var forsvarlig sikret (altså gamle kontakter UTEN plugg i!) I dag sa jeg det igjen, at det måtte de bare fikse med en gang, for det var farlig; så da gjorde de det da. Ellers fant noen av de større barna en kjøkken/smørkniv da de satt og lekte ved sofaen som de kom og leverte til en av de ansatte. Hun tok den imot og la den på stolen sin (en sånn trillestol som de ansatte bruker for å slippe å sitte på gulvet hele tiden, det er en hylle under og der la hun den). Det tok ikke så lang tid før en av barna fant igjen den kniven da, men da tok jeg den og la den forsvarlig vekk. Jeg fulgte forøvrig med kniven hele tiden mens den lå på stolen. Dette er ikke noe kjekt, jeg vil være trygg på at lillegutt har det trygt og blir passet på når jeg skal gå ifra han i barnehagen. Hvordan pleier egentlig disse tilvenningsdagene å være? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136471878-skeptisk-til-barnehagen-samme-som-sm%C3%A5troll-1-2-%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #2 Del Skrevet 8. januar 2008 Da vi hadde tilvenning, fikk jeg masse info av personalet. Vi pratet mye sammen og de andre som jobbet i avd. til gutten tok godt vare på han. Lekte mye med han og ga han masse oppmerksomhet. Så jeg trengte ikke å være til stede hele tiden. Jeg kunne sitte litt til side, slik at han kunne seg meg. Det var 1. dagen. 2.dagen var som første dagen, men da satt han og spiste lunsj med de andre barna. Så lekte dem litt og hadde det gøy. Igjen fikk han mye oppmerksomhet av personalet. Det var for at han skal føle seg trygg, fikk jeg beskjed om. Og gutten min fikk full tillit til personalet med engang. 3. dagen var som de andre dagene, men idag fikk jeg beskjed om at jeg kunne dra hjem,( Bor 5 min. gåtur fra bhg) og hente han igjen ved 2 tiden. Jeg tok med vognen alle dagene for sikkerhets skyld. Innkjøring hos oss gikk prikkfritt. Gutten fikk kjempe mye oppmerksomhet. Og personalet på avdelingen oppmuntret de andre barna til å bli kjent med gutten min og leke med han. Så jeg er kjempe fornøyd med bhg han går i Han har gått der i noen mnd nå, og allerede blitt kjempe gode venner med de andre barna. Og mye av det var pga oppmuntringen fra personalet Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136471878-skeptisk-til-barnehagen-samme-som-sm%C3%A5troll-1-2-%C3%A5r/#findComment-136472486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå