Gå til innhold

Forundersøkelse før planlagt ks...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, viss det er dagen før snitte du mener, så er det å snakke med anestesien, ta blodprøver, ta klyster, snakke med jordmor. Viss det er for og sette dato for KS, så mener jeg bare det er å finne en dato i sammen med legen. Han tar ultralyd og informerer deg litt om snitte. Nå er det riktig nok over 5 år siden jeg var igjennom dette , så sikkert noe jeg glemmer, men tror det er sånn ca slik. Skal selv ha snitt i Mars/Februar og er selv litt spent på hva som skal skje, rutiner forandrer seg hele tiden, og er forskjellig fra sykehus til sykehus. Kom også på att tror ikke de legger inn kateter eller veneflon og barbering før dagen du skal ha snitte. Lykke til, håper dette hjalp deg litt hvertfall. Men sikkert noen andre som netopp har hatt som kan svare deg litt bedre.

Hei - og takk for svar. Der jeg skal ta keisersnitt legges denne undersøkelsen en hel uke i forkant av keisersnittet, så det blir vel ikke snakk om klyster eller innleggelse. Derimot faste fra klokken 1200 kvelden i forveien.

Datoen er satt, og nå er det bare tolv dager igjen. jeg gruer meg mer denne gangen, når jeg vet det skal snittes, i forholdt til de gangene bestemmelsen har blitt gjort underveis. Da har det liksom ikke vært tid til å grue seg. Men nå vil jeg helst vite mest mulig på forhånd.

Dette er og første gangen jeg har vært klar over det hele tiden. Første gang ble det akutt, og sist gang fikk jeg bare en dag å forberede meg på. Så er egentlig litt nytt for meg også, har liksom fått tid til og tenke på hvordan jeg ønsker ting skal skje. Jeg har en venninne som tok keisersnitt like før jul på samme sykehus som jeg skal, så føler hun gir meg de detaljene som jeg lurer på. Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...