Tuttalutta Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Er da da best å vente til kroppen er "bra" igjen før neste trening, eller kan man likevel trene hver dag? Jeg er veldig utrent nå og har begynt sterkt etter nyttår med trening nesten hver dag. Men merker at når jeg er støl etter dagen før klarer jeg ikke å yte det jeg burde. Hva er best? Vente eller kjøre på med trening?
meg & to små vampyrer Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Jeg trodde man uansett ikke skulle trene samme muskelgruppe hver dag, men annenhver dag jeg? Slik at de får hvlt ut mellom øktene?
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Kjør på! Men husk og tøye goooooooodt ut!!! Jeg har begynt og sykle, og var sikker på jeg ikke kom til og klare og komme ut av senga dagen etterpå. Var litt støl, men sykla mer, og jaggu så gikk det over! )
Twig Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Kroppen din SKAL ha 1 hviledag mellom hver treningsøkt.. overtrene når du først har begynt, er IKKE bra Det er veldig viktig.. Hva trener du forresten??
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Når man er støl i musklene er det greit å trene litt lettere og annerledes neste dag. Det vil si om du har trent styrke, kan det være greit å kjøre spinning neste dag eller sykle. Når du blir varm, løses musklene opp og du kan tøye godt etter trening. Lykke til med treningen
Bring_it_on!!:)) Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Opptimale er 48 timers fri mellom hver vekttrening.. Altså muskelgruppe.. =)
meg & to små vampyrer Skrevet 8. januar 2008 #7 Skrevet 8. januar 2008 Oi, jeg visste visst noe lurt om trening i dag gitt;)
Tuttalutta Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. januar 2008 Takk for svar :-) Jeg trener styrketrening (sirkeltrening i gruppe), pilates, bosu og egentrening på apparat. Så det er jo litt variasjon i treningen. I dag er jeg så støl at jeg såvidt klarer å løfte armene etter styrketreningen (jada - vet jeg er i dårlig form :-) , så lurer på om kroppen er klar for pilates i morgen tidlig...
Bring_it_on!!:)) Skrevet 8. januar 2008 #9 Skrevet 8. januar 2008 Stemmer det.. hehehe.. Kan jo trene vekter hver dag om en ønsker det.. Men hver muskelgruppe skal ha 48 timers hvile.. =)
Bring_it_on!!:)) Skrevet 8. januar 2008 #10 Skrevet 8. januar 2008 Det skal nok ikke være noe problem.. Hjelper mot stivheten trening også.. =)
Mama,sunshine-kid og lillesøs Skrevet 8. januar 2008 #11 Skrevet 8. januar 2008 Klarere ikke å dy meg, så her kommer en saksopplysning: Tøying hjelper IKKE mot stølhet, det kan faktisk gjøre vondt verre! Tøying er likevel viktig for å opprettholde/ øke bevegeligheten i kroppen. Men tøying trenger ikke foregå etter en hard treningsøkt, spes. ikke etter styrketrening!
Tuttalutta Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 8. januar 2008 Hva skal jeg gjøre for å unngå stølhet? Eller blir det bedre snart?
Mama,sunshine-kid og lillesøs Skrevet 8. januar 2008 #13 Skrevet 8. januar 2008 Desto oftere du gjør det, desto mindre støl blir du. MEN, selv om du etterhvert blir bedre trent, vil all uvant aktivitet og hvis du gjør noe tyngre enn vanlig føre til sårhet på muskulaturen, det du kaller for stølhet! Det er vondt, men da kjenner man ihvertfall at man har brukt kroppen:-) Kjempebra at du er igang med trening, men husk å ta det pent i begynnelsen. Da holder du motivasjonen oppe lenger samt at kroppen din får tilpasset deg en ny tilværelse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå